Transport żywności kurierem to usługa, która staje się co raz bardziej popularna. Zamawianie żywności z dowozem pod wskazany adres jest coraz częściej wykorzystywane również przez właścicieli lokali gastronomicznych. To bardzo wygodny sposób zaopatrywania się w świeże produkty, często pochodzące z upraw ekologicznych. Jednak dla przewoźnika to również wyzwanie. Rozmawiamy z Maciejem Kasprzykiem, koordynatorem ds. Sprzedaży DPD Food – usłudze, o której mieliśmy okazję dowiedzieć się nieco więcej przy okazji pierwszej edycji GASTROTARGÓW SMAKKi. DPD Polska zagości na targach również w przyszłym roku, ponownie jako Sponsor Główny imprezy.
Branża HoReCa przekonała się już do zamawiania żywności z dowozem do swoich lokali?
– Bez wątpienia. Z tygodnia na tydzień obserwujemy wzrost doręczeń do punktów gastronomicznych. Doręczamy jakość, której często na próżno szukać na półce w hurtowniach. Można pokusić się o stwierdzenie, że najlepsi szefowie kuchni poszukują pełni smaku, rozkoszując się w lokalnych produktach najwyższej jakości, które doręcza im DPD Food. To co nas wyróżnia to fakt, że jesteśmy w stanie przewieźć paczkę z dowolnego miejsca w Polsce do największych polskich aglomeracji i miast przyległych. DPD Food umożliwia np. restauratorom i hotelarzom zamówienie produktów regionalnych i ekologicznych od lokalnych przedsiębiorców i ich dostawę w ciągu 24 godzin. Warto także podkreślić, że skupiamy się na obsłudze przesyłek do 20 kg, dzięki czemu nasi klienci mogą zlecić dostawę nawet niewielkiej ilości żywności.
A jak zachęcić do skorzystania z niej tych nieprzekonanych?
– Dobre pytanie. Nie możemy zapominać o tym, że kupując ziemniaki z Wielkopolski, jabłka z Mazowsza czy ryby z Pomorza, wspieramy krajowych rolników i naszą gospodarkę, przy jednoczesnym zapewnieniu sobie zdrowych i wartościowych produktów. Druga kwestia, na którą należy sobie odpowiedzieć jest następująca: czy lepiej kupować więcej, magazynując lub mrożąc towar, czy składać zamówienia częściej na mniejszą ilość świeżego towaru?
Cateringi dietetyczne również korzystają z DPD Food?
– Obserwuję duże zainteresowanie usługą także w branży cateringów dietetycznych, które w obecnych czasach, zgodnie z zasadą “wyróżnij się, albo zgiń”, próbują przyciągnąć klientów nie tylko atrakcyjną ceną, ale też niespotykanymi walorami smakowymi. Dzięki DPD Food i dostawom od lokalnych producentów, mają szansę sprostać oczekiwaniom konsumentów i dać jeszcze szerszy wybór w zakresie oferty.
Zdecydowaliście się Państwo ponownie uczestniczyć w GASTROTARGACH SMAKKi. Dlaczego?
– GASTROTARGI SMAKKi to nowy projekt w Polsce, który podczas pierwszej edycji pokazał, że ma wszystko, by stać się liderem w branży. Warsztaty, prezentacje, wymiana doświadczeń… w czasie trzech dni targów przeprowadziliśmy wiele wartościowych rozmów, które przełożyły się na nowe szanse biznesowe dla DPD Food. Kolejna istotna kwestia, o której nie możemy zapominać to ludzie, którzy tworzą to wydarzenie. Każdy z wystawców może liczyć na indywidualne, dostosowane do specyfiki branży, którą reprezentuje, podejście. To wszystko sprawia, że nie może nas zabraknąć podczas targów w 2024 roku!
Szykujecie na to wydarzenie coś specjalnego?
– Wszystko okaże się już na targach! Nie mogę zdradzać szczegółów.
Branża HoReCa jest bardzo wymagająca, szczególnie jeżeli mamy na myśli usługi związane z produkcją i dostawą żywności. Jednocześnie branża ta potrzebuje efektywnego zarządzania całym cyklem dostaw i optymalizowaniem go. Państwa usługa świetnie się w to wpisuje. Cieszymy się, że będziemy mogli ponownie móc się z nią bliżej zapoznać na SMAKKach.

Źródło: SMAKKi