Aktualności

Inspirujące pomysły dla restauracji, koktajlbarów i hoteli, czyli warsztaty ambasadora marki Fabbri

Inspirujące pomysły dla restauracji, koktajlbarów i hoteli, czyli warsztaty ambasadora marki Fabbri

Vittorio Agosti, międzynarodowy ambasador marki Fabbri, poprowadził trzydniowe warsztaty dla zaproszonych przez Gourmet Foods managerów hoteli, restauracji i koktajlbarów, barmanek i barmanów. Głównym tematem spotkań były inspiracje do letniego i jesienno-zimowego menu, które szczególnie odpowiadają na potrzeby lokali i najnowsze trendy.

Rozwiązania, w których myśli się o biznesie

Fabbri to wyjątkowa marka, która równie mocno angażuje się w rozwój linii syropów czy sosów, jak i propagowanie filozofii dzielenia się gotowymi rozwiązaniami, których celem jest zwiększanie zysków lokali. Warsztaty z Vittorio Agostim łączyły prezentację nowych produktów i receptur z pomysłami, które wspierają rozwijanie biznesu.

Jedną z najczęściej wskazywanych zalet produktów była wszechstronność ich użycia – dzięki innowacyjnym i przemyślanym recepturom można wykorzystywać je w różnych kategoriach, np. w deserach, menu dostosowanym do konkretnych pór dnia czy przy przygotowaniu zarówno alkoholowych, jak i bezalkoholowych wersji dobrze znanych koktajli.

Produktami, które można użyć w wielu odsłonach – zarówno za barem, jak i w kuchni – są choćby wisienki Amarena czy Zenzero, czyli imbir kandyzowany w syropie z dodatkiem kurkumy. Obie propozycje wspaniale sprawdzą się jako garnish do koktajli czy dodatek w czasie hotelowych śniadań, a naturalne syropy, w których się znajdują, doskonale wzbogacą smak dań słodkich i słonych. Do różnorodnego wykorzystania świetnie nadają się również syropy, które mogą być nie tylko składnikiem koktajli, lecz także urozmaicać smak herbat, kaw czy bitej śmietany wykorzystywanej zarówno do napojów, jak i deserów.

Nowości w ofercie i klasyki odkrywane na nowo

Uczestnicy warsztatów mieli okazję spróbować napojów opartych na:

  • klasycznych syropach Mixybar, które wyróżniają się na rynku wysoką wydajnością i brakiem sztucznych barwników, aromatów oraz konserwantów,
  • syropach Mixybar Plus – o jeszcze większej zawartości owoców niż klasyczna linia,
  • nowej linii syropów Mixybar Zero, do której nie jest dodawany cukier. Linia ta postała z myślą o oczekiwaniach konsumentów, które powinny mieć odzwierciedlenie również w produktach używanych w lokalach gastronomicznych,
  • wiśniach Amarena czy kandyzowanym imbirze Zenzero Fabbri oraz ich syropach.

Pozostałymi produktami o wszechstronnych możliwościach wykorzystania były Choco Kroccant (zastygająca czekolada), Aria & Velluto (tekstura do spieniania) oraz Gum Nero (syrop barwiący napoje na czarno).

Przy wszystkich degustowanych propozycjach bardzo mocno podkreślany był niezmienny smak produktów Fabbri. Ta gwarancja powtarzalności zachęca gości do powrotu po połączenia, które pokochało ich podniebienie.

Vittorio Agosti zaprezentował również gotowe propozycje łączące produkty Fabbri z herbatami Dilmah oraz kawami i czekoladą Saquella, których Gourmet Foods jest wyłącznym dystrybutorem na polskim rynku.

Atrakcyjne, proste zmiany do wprowadzenia jeszcze w tym sezonie

Chociaż sezon letni mamy w pełni, wciąż warto eksperymentować i zachęcać gości do nowych doznań, po które chętnie będą wracać. Znając specyfikę potrzeb hoteli, restauracji i koktajlbarów, Vittorio Agosti zaprezentował pomysły, które z jednej strony nie wymagają dużego zaangażowania pracowników lokalu, a z drugiej pozytywnie zaskoczą gości smakiem lub sposobem podania.

Zgodnie z założeniem, że małe zmiany powinny przynosić spektakularne efekty, goście warsztatów mogli spróbować:

  • Spritzów o ciekawych smakach kojarzących się z latem i tropikami (np. dzięki wykorzystaniu syropu Mixybar Marakuja Plus), zaskakujących soczystymi naturalnymi kolorami (np. dzięki fiołkowemu Mixybar Fiołek czy nasyconemu jagodowym odcieniem, smakiem i zapachem Mixybar Jagoda Plus),
  • sBritzów – napojów na bazie piwa z dodatkiem syropów owocowych, które są nowością na polskim rynku,
  • koktajli powitalnych, szczególnie rekomendowanych do hoteli, np. na bazie białej herbaty Ceylon Silver Tips White Tea Dilmah z dodatkiem wisienek Amarena. Ten wariant wspaniale zastąpi klasyczną wersję alkoholową, najczęściej podawaną w formie kieliszka prosecco, wpisując się w coraz bardziej popularny trend NoLo, czyli wybieranie ulubionego koktajlu w wersji pozbawionej alkoholu lub z jego obniżoną zawartością.

Goście warsztatów mogli nie tylko osobiście poznać nowe smaki, lecz także przekonać się do ich wprowadzenia jeszcze w tym sezonie:

– Warsztaty były bardzo inspirujące. Świetnie, że poza prezentacją nowych produktów mogliśmy poznać sposoby niecodziennego wykorzystania i podania również tych, które już mamy w naszej restauracji. Wybrane rozwiązania wprowadzimy do naszej karty jeszcze w tym sezonie – powiedział Paweł Słomka z restauracji PAPINO – Makaron i Wino serwującej włoską kuchnię.

Jesienno-zimowe propozycje: tak ładne, że gość chce się nimi pochwalić

Warsztaty z ambasadorem Fabbri skupione były nie tylko na napojach i deserach, które będą miały szczególne powodzenie w czasie chłodniejszych jesienno-zimowych dni, lecz także na nowoczesnych formach ich podania – takich, którymi goście chcieliby pochwalić się w social mediach. Propozycje bazowały zarówno na znanych już na polskim rynku produktach, jak i nowościach w ofercie Gourmet Foods.

Uczestnicy mieli okazję spróbować napojów odpowiadających dziennemu i wieczornemu menu lokali, m.in. gorących czekolad w owocowej wersji, deserów z bitą śmietaną o różnych smakach, jesiennych wersji sBritzów, koktajli alkoholowych oraz ich wariantów wpisujących się w trend NoLo i Zero (bez dodatku cukru, sztucznych konserwantów czy barwników), a także herbat i kaw z owocowym twistem. Jako inspirację do menu jesienno-zimowego Vittorio Agosti zaprezentował również napoje dla dzieci – kategorię, która nadal stanowi niszę na polskim rynku.

Hitem okazały się propozycje uzupełnione Gum Nero, czyli syropem zawierającym węgiel roślinny, które szczególnie warto promować w czasie Halloween (i które warto wykorzystać w czasie Black Friday i szerzej, podczas Black Week). To produkt o aksamitnej konsystencji, który barwi koktajl lub kawę z dodatkiem mleka na czarno, nie zmieniając jednocześnie smaku. Uzupełnienie nim klasycznej receptury napoju nie wpłynie negatywnie na czas przygotowania i serwisu – to mała zmiana, która ma wielką szansę pojawić się na Instagramie, będącym jednym z ulubionych miejsc recenzji gości.

Dodatkiem, który szczególnie przypadł do gustu barmanom i szefom kuchni, okazała się Aria & Velluto (Air & Velvet) – tekstura do spieniania, która pozwala na przygotowanie pianki o dowolnym stopniu napienienia i dowolnym smaku (wystarczy połączyć ją z wybranym syropem). Stanowi świetne wykończenie nie tylko koktajli, lecz także dań i deserów.

Choco Kroccant (zastygająca czekolada), jedna z nowości w ofercie Gourmet Foods, okazała się kolejnym bestsellerem warsztatów. Sos można dowolnie formować dzięki szybkiemu zastyganiu w niskich temperaturach. Fantastycznie sprawdza się zarówno jako garnish do napojów, jak i dodatek do deserów. Vittorio Agosti zaprezentował jej trzecie wykorzystanie – dzięki oblaniu wiśni Amarena i kandyzowanego imbiru Zenzero w kilka minut przygotował dla gości warsztatów minidesery, które z powodzeniem można serwować również w lokalach jako słodki dodatek.

W czasie spotkań istotne były nie tylko smak i przeznaczenie rekomendowanych propozycji, lecz także wariacje na temat ich podania i doświadczenie ich spożywania – dlatego ważną część prezentacji stanowił pokaz dekonstruowanych napojów na bazie kawy i herbaty. Doświadczenie otrzymania drewnianej dekoracyjnej tacy, na której w osobnych naczyniach podawane są np. espresso, spienione mleko, wisienki Amarena w syropie lub kandyzowany imbir Zenzero, pozwala na uwolnienie wyobraźni i zaangażowanie gościa w tworzenie napoju we własny ulubiony sposób.

Fabbri – lider na włoskim rynku syropów barmańskich

Tradycja kulinarna mówi sama za siebie: włoskie jedzenie i napoje od wieków są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych na świecie. Marka Fabbri świetnie wpisuje się w trend bycia liderem – produkuje najchętniej wybierane syropy we Włoszech1. Ponadstuletnie doświadczenie w wyborze i przetwarzaniu najlepszych składników skutkuje doskonałą jakością, wysoką wydajnością szczególnie docenianą w gastronomii i bardzo wysoką zawartością owoców, która jest znakiem rozpoznawczym Fabbri.

Produkty przygotowywane są z uwzględnieniem potrzeb związanych z kulturą, tradycją, przekonaniami religijnymi oraz nietolerancją pokarmową. Są wegańskie, halal i koszerne, nie zawierają laktozy2 i glutenu. Produkcja utrzymana jest w międzynarodowych standardach ISO 9001, IFS i BRC.

Fabbri to rodzinna marka z tradycjami znana przede wszystkim z produktów powstających na bazie owoców, dlatego istotnym zobowiązaniem jest odwdzięczenie się naturze wyrażane w aktywnym dbaniu o środowisko i zrównoważony rozwój. Od lat 90. o 75% zmniejszono zużycie wody. Szacunek dla tego surowca wyraża się również w korzystaniu z wody pochodzącej wyłącznie z własnych studni i w samodzielnym oczyszczaniu ścieków. W ciągu ostatnich 30 lat o 20% zredukowano również wykorzystanie energii. Innowacje technologiczne pozwoliły na zastąpienie w produkcji syropów szklanych butelek nietłukącymi butelkami cristal PET, które nie tylko w 100% nadają się do recyklingu, lecz także dzięki fakturze nie przepuszczają promieni UV.

1 Źródło: IRI, Tot Italia ISS, Value Share – season May-Sept 2021.

2 Z wyłączeniem sosu czekoladowego.

Źródło: Gourmet Foods sp. z o.o.

Inspirujące pomysły dla restauracji, koktajlbarów i hoteli, czyli warsztaty ambasadora marki Fabbri

Inspirujące pomysły dla restauracji, koktajlbarów i hoteli, czyli warsztaty ambasadora marki Fabbri

Vittorio Agosti, międzynarodowy ambasador marki Fabbri, poprowadził trzydniowe warsztaty dla zaproszonych przez Gourmet Foods managerów hoteli, restauracji i koktajlbarów, barmanek i barmanów. Głównym tematem spotkań były inspiracje do letniego i jesienno-zimowego menu, które szczególnie odpowiadają na potrzeby lokali i najnowsze trendy.

Rozwiązania, w których myśli się o biznesie

Fabbri to wyjątkowa marka, która równie mocno angażuje się w rozwój linii syropów czy sosów, jak i propagowanie filozofii dzielenia się gotowymi rozwiązaniami, których celem jest zwiększanie zysków lokali. Warsztaty z Vittorio Agostim łączyły prezentację nowych produktów i receptur z pomysłami, które wspierają rozwijanie biznesu.

Jedną z najczęściej wskazywanych zalet produktów była wszechstronność ich użycia – dzięki innowacyjnym i przemyślanym recepturom można wykorzystywać je w różnych kategoriach, np. w deserach, menu dostosowanym do konkretnych pór dnia czy przy przygotowaniu zarówno alkoholowych, jak i bezalkoholowych wersji dobrze znanych koktajli.

Produktami, które można użyć w wielu odsłonach – zarówno za barem, jak i w kuchni – są choćby wisienki Amarena czy Zenzero, czyli imbir kandyzowany w syropie z dodatkiem kurkumy. Obie propozycje wspaniale sprawdzą się jako garnish do koktajli czy dodatek w czasie hotelowych śniadań, a naturalne syropy, w których się znajdują, doskonale wzbogacą smak dań słodkich i słonych. Do różnorodnego wykorzystania świetnie nadają się również syropy, które mogą być nie tylko składnikiem koktajli, lecz także urozmaicać smak herbat, kaw czy bitej śmietany wykorzystywanej zarówno do napojów, jak i deserów.

Nowości w ofercie i klasyki odkrywane na nowo

Uczestnicy warsztatów mieli okazję spróbować napojów opartych na:

  • klasycznych syropach Mixybar, które wyróżniają się na rynku wysoką wydajnością i brakiem sztucznych barwników, aromatów oraz konserwantów,
  • syropach Mixybar Plus – o jeszcze większej zawartości owoców niż klasyczna linia,
  • nowej linii syropów Mixybar Zero, do której nie jest dodawany cukier. Linia ta postała z myślą o oczekiwaniach konsumentów, które powinny mieć odzwierciedlenie również w produktach używanych w lokalach gastronomicznych,
  • wiśniach Amarena czy kandyzowanym imbirze Zenzero Fabbri oraz ich syropach.

Pozostałymi produktami o wszechstronnych możliwościach wykorzystania były Choco Kroccant (zastygająca czekolada), Aria & Velluto (tekstura do spieniania) oraz Gum Nero (syrop barwiący napoje na czarno).

Przy wszystkich degustowanych propozycjach bardzo mocno podkreślany był niezmienny smak produktów Fabbri. Ta gwarancja powtarzalności zachęca gości do powrotu po połączenia, które pokochało ich podniebienie.

Vittorio Agosti zaprezentował również gotowe propozycje łączące produkty Fabbri z herbatami Dilmah oraz kawami i czekoladą Saquella, których Gourmet Foods jest wyłącznym dystrybutorem na polskim rynku.

Atrakcyjne, proste zmiany do wprowadzenia jeszcze w tym sezonie

Chociaż sezon letni mamy w pełni, wciąż warto eksperymentować i zachęcać gości do nowych doznań, po które chętnie będą wracać. Znając specyfikę potrzeb hoteli, restauracji i koktajlbarów, Vittorio Agosti zaprezentował pomysły, które z jednej strony nie wymagają dużego zaangażowania pracowników lokalu, a z drugiej pozytywnie zaskoczą gości smakiem lub sposobem podania.

Zgodnie z założeniem, że małe zmiany powinny przynosić spektakularne efekty, goście warsztatów mogli spróbować:

  • Spritzów o ciekawych smakach kojarzących się z latem i tropikami (np. dzięki wykorzystaniu syropu Mixybar Marakuja Plus), zaskakujących soczystymi naturalnymi kolorami (np. dzięki fiołkowemu Mixybar Fiołek czy nasyconemu jagodowym odcieniem, smakiem i zapachem Mixybar Jagoda Plus),
  • sBritzów – napojów na bazie piwa z dodatkiem syropów owocowych, które są nowością na polskim rynku,
  • koktajli powitalnych, szczególnie rekomendowanych do hoteli, np. na bazie białej herbaty Ceylon Silver Tips White Tea Dilmah z dodatkiem wisienek Amarena. Ten wariant wspaniale zastąpi klasyczną wersję alkoholową, najczęściej podawaną w formie kieliszka prosecco, wpisując się w coraz bardziej popularny trend NoLo, czyli wybieranie ulubionego koktajlu w wersji pozbawionej alkoholu lub z jego obniżoną zawartością.

Goście warsztatów mogli nie tylko osobiście poznać nowe smaki, lecz także przekonać się do ich wprowadzenia jeszcze w tym sezonie:

– Warsztaty były bardzo inspirujące. Świetnie, że poza prezentacją nowych produktów mogliśmy poznać sposoby niecodziennego wykorzystania i podania również tych, które już mamy w naszej restauracji. Wybrane rozwiązania wprowadzimy do naszej karty jeszcze w tym sezonie – powiedział Paweł Słomka z restauracji PAPINO – Makaron i Wino serwującej włoską kuchnię.

Jesienno-zimowe propozycje: tak ładne, że gość chce się nimi pochwalić

Warsztaty z ambasadorem Fabbri skupione były nie tylko na napojach i deserach, które będą miały szczególne powodzenie w czasie chłodniejszych jesienno-zimowych dni, lecz także na nowoczesnych formach ich podania – takich, którymi goście chcieliby pochwalić się w social mediach. Propozycje bazowały zarówno na znanych już na polskim rynku produktach, jak i nowościach w ofercie Gourmet Foods.

Uczestnicy mieli okazję spróbować napojów odpowiadających dziennemu i wieczornemu menu lokali, m.in. gorących czekolad w owocowej wersji, deserów z bitą śmietaną o różnych smakach, jesiennych wersji sBritzów, koktajli alkoholowych oraz ich wariantów wpisujących się w trend NoLo i Zero (bez dodatku cukru, sztucznych konserwantów czy barwników), a także herbat i kaw z owocowym twistem. Jako inspirację do menu jesienno-zimowego Vittorio Agosti zaprezentował również napoje dla dzieci – kategorię, która nadal stanowi niszę na polskim rynku.

Hitem okazały się propozycje uzupełnione Gum Nero, czyli syropem zawierającym węgiel roślinny, które szczególnie warto promować w czasie Halloween (i które warto wykorzystać w czasie Black Friday i szerzej, podczas Black Week). To produkt o aksamitnej konsystencji, który barwi koktajl lub kawę z dodatkiem mleka na czarno, nie zmieniając jednocześnie smaku. Uzupełnienie nim klasycznej receptury napoju nie wpłynie negatywnie na czas przygotowania i serwisu – to mała zmiana, która ma wielką szansę pojawić się na Instagramie, będącym jednym z ulubionych miejsc recenzji gości.

Dodatkiem, który szczególnie przypadł do gustu barmanom i szefom kuchni, okazała się Aria & Velluto (Air & Velvet) – tekstura do spieniania, która pozwala na przygotowanie pianki o dowolnym stopniu napienienia i dowolnym smaku (wystarczy połączyć ją z wybranym syropem). Stanowi świetne wykończenie nie tylko koktajli, lecz także dań i deserów.

Choco Kroccant (zastygająca czekolada), jedna z nowości w ofercie Gourmet Foods, okazała się kolejnym bestsellerem warsztatów. Sos można dowolnie formować dzięki szybkiemu zastyganiu w niskich temperaturach. Fantastycznie sprawdza się zarówno jako garnish do napojów, jak i dodatek do deserów. Vittorio Agosti zaprezentował jej trzecie wykorzystanie – dzięki oblaniu wiśni Amarena i kandyzowanego imbiru Zenzero w kilka minut przygotował dla gości warsztatów minidesery, które z powodzeniem można serwować również w lokalach jako słodki dodatek.

W czasie spotkań istotne były nie tylko smak i przeznaczenie rekomendowanych propozycji, lecz także wariacje na temat ich podania i doświadczenie ich spożywania – dlatego ważną część prezentacji stanowił pokaz dekonstruowanych napojów na bazie kawy i herbaty. Doświadczenie otrzymania drewnianej dekoracyjnej tacy, na której w osobnych naczyniach podawane są np. espresso, spienione mleko, wisienki Amarena w syropie lub kandyzowany imbir Zenzero, pozwala na uwolnienie wyobraźni i zaangażowanie gościa w tworzenie napoju we własny ulubiony sposób.

Fabbri – lider na włoskim rynku syropów barmańskich

Tradycja kulinarna mówi sama za siebie: włoskie jedzenie i napoje od wieków są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych na świecie. Marka Fabbri świetnie wpisuje się w trend bycia liderem – produkuje najchętniej wybierane syropy we Włoszech1. Ponadstuletnie doświadczenie w wyborze i przetwarzaniu najlepszych składników skutkuje doskonałą jakością, wysoką wydajnością szczególnie docenianą w gastronomii i bardzo wysoką zawartością owoców, która jest znakiem rozpoznawczym Fabbri.

Produkty przygotowywane są z uwzględnieniem potrzeb związanych z kulturą, tradycją, przekonaniami religijnymi oraz nietolerancją pokarmową. Są wegańskie, halal i koszerne, nie zawierają laktozy2 i glutenu. Produkcja utrzymana jest w międzynarodowych standardach ISO 9001, IFS i BRC.

Fabbri to rodzinna marka z tradycjami znana przede wszystkim z produktów powstających na bazie owoców, dlatego istotnym zobowiązaniem jest odwdzięczenie się naturze wyrażane w aktywnym dbaniu o środowisko i zrównoważony rozwój. Od lat 90. o 75% zmniejszono zużycie wody. Szacunek dla tego surowca wyraża się również w korzystaniu z wody pochodzącej wyłącznie z własnych studni i w samodzielnym oczyszczaniu ścieków. W ciągu ostatnich 30 lat o 20% zredukowano również wykorzystanie energii. Innowacje technologiczne pozwoliły na zastąpienie w produkcji syropów szklanych butelek nietłukącymi butelkami cristal PET, które nie tylko w 100% nadają się do recyklingu, lecz także dzięki fakturze nie przepuszczają promieni UV.

1 Źródło: IRI, Tot Italia ISS, Value Share – season May-Sept 2021.

2 Z wyłączeniem sosu czekoladowego.

Źródło: Gourmet Foods sp. z o.o.

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Jury 20. edycji Kulinarnego Pucharu Polski

Kulisy wielkiego finału konkursu “Chefs en Or – Polska Edycja” dla uczniów szkół gastronomicznych

Znamy zwycięzców konkursu „Mięsne Specjały Polskiej Kuchni – Instytut Kulinarny Transgourmet”!

Premierowa kolacja Bocuse d’Or Poland on Tour za nami

POZNAJ festiwal polskiego wina z Robertem Makłowiczem w Concordia Taste

Kolacja z Maestro! Lemon Resort Spa zaprasza na wieczór z Andrzejem Polanem