Aktualności

SMAKKi GASTROTARGI 2024 ponownie strefą wolną od butelek dzięki firmie BWT Polska

SMAKKi GASTROTARGI 2024 ponownie strefą wolną od butelek dzięki firmie BWT Polska

22 marca obchodzimy Światowy Dzień Wody. W tym czasie odbywać się będzie kolejna edycja GASTROTARGÓW SMAKKi, na której nie zabraknie firmy BWT – światowego lidera oferującego produkty i usługi związane z uzdatnianiem wody. O tym jak ważne jest dbanie o zrównoważone wykorzystanie tego surowca oraz o ponownym stworzeniu STREFY WOLNEJ OD BUTELEK na SMAKKach rozmawiamy z Krzysztofem Wydrą – Dyrektorem Marketingu BWT Polska. 

Podczas pierwszej edycji SMAKKów firma BWT umożliwiła ich uczestnikom wyeliminowanie plastikowych butelek. Jak udał się ten projekt?

To było przedsięwzięcie na tyle udane, że postanowiliśmy je powtórzyć podczas kolejnej edycji targów. Ujmując to w liczby, wyeliminowaliśmy z obiegu ok. 10 000 plastikowych butelek. To pokazuje jak hasło „CHANGE THE WORLD SIP BY SIP” wdrażamy w życie. Dlatego w 2024 ponownie na SMAKKAch stworzymy „Strefę wolną od butelek”.

Mógłby Pan przybliżyć nam ideę waszego hasła?

– „CHANGE THE WORLD SIP BY SIP” to nasza kampania mająca na celu zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia plastikiem mórz i oceanów. Jesteśmy zaangażowani w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu technologii wody, również tych, które mogą ograniczyć wpływ plastiku na środowisko. Chcemy inspirować zmiany, a nasza kampania ma na celu mobilizację społeczeństwa do bardziej zrównoważonego korzystania z zasobów. Wiele się mówi o działaniach proekologicznych. Często kojarzą się one z wielkimi przedsięwzięciami. I pewnie takie też są potrzebne. Ja jednak uważam, że równie skuteczne mogą być drobne zmiany wprowadzane przez każdego z nas. One dają efekt skali. I taką jedną zmianą może być wyeliminowanie z użytku butelek plastikowych. Niby drobiazg, a po pierwsze wpływa na redukcję śladu węglowego. Bo koncentrując się na uzdatnianiu lokalnej wody, co przy zastosowaniu naszych urządzeń daje doskonałe rezultaty, eliminujemy konieczność transportowania wody butelkowanej od producenta do dystrybutora i od dystrybutora do lokalu czy hotelu. Po drugie, wybierając wodę uzdatnioną eliminujemy mikrocząsteczki plastiku, które wraz z wodą butelkowaną mogą przedostawać się do naszego organizmu.

Wyeliminowanie butelek plastikowych będzie oznaczało też spore oszczędności.

– Tak. Jak wiemy w roku 2025 wchodzi w życie ustawa, która będzie nakładała obowiązek płacenia kaucji za butelki plastikowe. Spójrzmy zatem na hotele i restauracje. Jeżeli wybiorą serwowanie swoim gościom wody uzdatnianej, wybiorą również korzystniejszy wynik ekonomiczny swojej działalności. Nie ma wątpliwości, że w takim przypadku ekologii równa się oszczędności. 

Na waszej stronie możemy przeczytać „Woda to nie wszystko – ale bez wody wszystko jest niczym”. Jak to rozumieć?

– Zasoby wodne na świecie są ograniczone. Według Instytutu ds. Wody, Środowiska i Zdrowia ONZ do 2030 r. globalne zapotrzebowanie na wodę ma wzrosnąć o 50%. Woda nadająca się do spożycia przez ludzi to bardzo ograniczony zasób. W 2050 roku 9,7 miliarda ludzi będzie potrzebowało dostępu do świeżej i zdrowej wody. Nie wspominając o Afryce, gdzie dostęp do wody pitnej praktycznie nie istnieje. Chcąc to zmienić koncern BWT powołał do życia fundację non-​profit AQUA Pearls – For You and Planet Blue. Celem działalności tej fundacji jest m.in. walka z ubóstwem, zwłaszcza z brakiem czystej wody pitnej. Aby go osiągnąć budujemy dystrybutory w Afryce, które mają zapewnić mieszkańcom  wiosek dostęp do bezpiecznej i czystej wody pitnej w odległości nie większej niż 150 m pomiędzy dystrybutorami. To spore wyzwanie, jednak cieszy się ogromną popularnością, a darczyńcy mogą mieć studnię podpisaną swoim nazwiskiem. Takie „prywatne studnie” mają między innymi nasi skoczkowie Piotr Żyła i Dawid Kubacki.

Brzmi imponująco. Wracając do targów. Czego możemy się spodziewać po waszym udziale w edycji 2024?

– Jesteśmy nie tylko Partnerem Strategicznym wydarzenia i organizatorem wspomnianej już Strefy Wolnej od Butelek. Ponownie sponsorujemy ważne kawowe wydarzenia, jakimi są Olimpiada kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk oraz  Mistrzostwa Palarni Cup of Poland. Od lat nasze rozwiązania, podnosząc jakość wody, pomagają wydobyć najlepszy smak kawy. Dlatego nie mogło nas zabraknąć w tych zawodach. Więcej jeszcze nie mogę zdradzić, ponieważ jesteśmy w fazie przygotowywania się do tego eventu. Natomiast fakt, że 22 marca 2024 roku, czyli trzeci dzień targów to Światowy Dzień Wody nie pozostanie przez nas pominięty.

Dziękujemy za rozmowę. Do zobaczenia zatem na GASTROTARGACH SMAKKi

– Do zobaczenia! Widzimy się w marcu na najważniejszym wydarzeniu dla branży HoReCa.

SMAKKi GASTROTARGI 2024 ponownie strefą wolną od butelek dzięki firmie BWT Polska

SMAKKi GASTROTARGI 2024 ponownie strefą wolną od butelek dzięki firmie BWT Polska

22 marca obchodzimy Światowy Dzień Wody. W tym czasie odbywać się będzie kolejna edycja GASTROTARGÓW SMAKKi, na której nie zabraknie firmy BWT – światowego lidera oferującego produkty i usługi związane z uzdatnianiem wody. O tym jak ważne jest dbanie o zrównoważone wykorzystanie tego surowca oraz o ponownym stworzeniu STREFY WOLNEJ OD BUTELEK na SMAKKach rozmawiamy z Krzysztofem Wydrą – Dyrektorem Marketingu BWT Polska. 

Podczas pierwszej edycji SMAKKów firma BWT umożliwiła ich uczestnikom wyeliminowanie plastikowych butelek. Jak udał się ten projekt?

To było przedsięwzięcie na tyle udane, że postanowiliśmy je powtórzyć podczas kolejnej edycji targów. Ujmując to w liczby, wyeliminowaliśmy z obiegu ok. 10 000 plastikowych butelek. To pokazuje jak hasło „CHANGE THE WORLD SIP BY SIP” wdrażamy w życie. Dlatego w 2024 ponownie na SMAKKAch stworzymy „Strefę wolną od butelek”.

Mógłby Pan przybliżyć nam ideę waszego hasła?

– „CHANGE THE WORLD SIP BY SIP” to nasza kampania mająca na celu zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia plastikiem mórz i oceanów. Jesteśmy zaangażowani w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu technologii wody, również tych, które mogą ograniczyć wpływ plastiku na środowisko. Chcemy inspirować zmiany, a nasza kampania ma na celu mobilizację społeczeństwa do bardziej zrównoważonego korzystania z zasobów. Wiele się mówi o działaniach proekologicznych. Często kojarzą się one z wielkimi przedsięwzięciami. I pewnie takie też są potrzebne. Ja jednak uważam, że równie skuteczne mogą być drobne zmiany wprowadzane przez każdego z nas. One dają efekt skali. I taką jedną zmianą może być wyeliminowanie z użytku butelek plastikowych. Niby drobiazg, a po pierwsze wpływa na redukcję śladu węglowego. Bo koncentrując się na uzdatnianiu lokalnej wody, co przy zastosowaniu naszych urządzeń daje doskonałe rezultaty, eliminujemy konieczność transportowania wody butelkowanej od producenta do dystrybutora i od dystrybutora do lokalu czy hotelu. Po drugie, wybierając wodę uzdatnioną eliminujemy mikrocząsteczki plastiku, które wraz z wodą butelkowaną mogą przedostawać się do naszego organizmu.

Wyeliminowanie butelek plastikowych będzie oznaczało też spore oszczędności.

– Tak. Jak wiemy w roku 2025 wchodzi w życie ustawa, która będzie nakładała obowiązek płacenia kaucji za butelki plastikowe. Spójrzmy zatem na hotele i restauracje. Jeżeli wybiorą serwowanie swoim gościom wody uzdatnianej, wybiorą również korzystniejszy wynik ekonomiczny swojej działalności. Nie ma wątpliwości, że w takim przypadku ekologii równa się oszczędności. 

Na waszej stronie możemy przeczytać „Woda to nie wszystko – ale bez wody wszystko jest niczym”. Jak to rozumieć?

– Zasoby wodne na świecie są ograniczone. Według Instytutu ds. Wody, Środowiska i Zdrowia ONZ do 2030 r. globalne zapotrzebowanie na wodę ma wzrosnąć o 50%. Woda nadająca się do spożycia przez ludzi to bardzo ograniczony zasób. W 2050 roku 9,7 miliarda ludzi będzie potrzebowało dostępu do świeżej i zdrowej wody. Nie wspominając o Afryce, gdzie dostęp do wody pitnej praktycznie nie istnieje. Chcąc to zmienić koncern BWT powołał do życia fundację non-​profit AQUA Pearls – For You and Planet Blue. Celem działalności tej fundacji jest m.in. walka z ubóstwem, zwłaszcza z brakiem czystej wody pitnej. Aby go osiągnąć budujemy dystrybutory w Afryce, które mają zapewnić mieszkańcom  wiosek dostęp do bezpiecznej i czystej wody pitnej w odległości nie większej niż 150 m pomiędzy dystrybutorami. To spore wyzwanie, jednak cieszy się ogromną popularnością, a darczyńcy mogą mieć studnię podpisaną swoim nazwiskiem. Takie „prywatne studnie” mają między innymi nasi skoczkowie Piotr Żyła i Dawid Kubacki.

Brzmi imponująco. Wracając do targów. Czego możemy się spodziewać po waszym udziale w edycji 2024?

– Jesteśmy nie tylko Partnerem Strategicznym wydarzenia i organizatorem wspomnianej już Strefy Wolnej od Butelek. Ponownie sponsorujemy ważne kawowe wydarzenia, jakimi są Olimpiada kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk oraz  Mistrzostwa Palarni Cup of Poland. Od lat nasze rozwiązania, podnosząc jakość wody, pomagają wydobyć najlepszy smak kawy. Dlatego nie mogło nas zabraknąć w tych zawodach. Więcej jeszcze nie mogę zdradzić, ponieważ jesteśmy w fazie przygotowywania się do tego eventu. Natomiast fakt, że 22 marca 2024 roku, czyli trzeci dzień targów to Światowy Dzień Wody nie pozostanie przez nas pominięty.

Dziękujemy za rozmowę. Do zobaczenia zatem na GASTROTARGACH SMAKKi

– Do zobaczenia! Widzimy się w marcu na najważniejszym wydarzeniu dla branży HoReCa.

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Tomasz Purol nowym szefem kuchni w White Marlin

Posmakuj Kraków! Nowy przewodnik po kulinarnej mapie miasta!

Targi HORECA®/GASTROFOOD/ENOEXPO® powrót w wielkim stylu

SERY & WINO w hotelu Skipper. Cóż to był za wieczór!

Rozwój i równowaga ze szczyptą emocji. POLAGRA już w środę!

SuperMenu by Anna Lewandowska przebada swoich klientów w ramach kampanii “Zdrowie bez wymówek!”