Aktualności

Kulinarne świętowanie niepodległości zakończone

Kulinarne świętowanie niepodległości zakończone

Do niedzieli 20 listopada trwał Tydzień Kuchni Polskiej, specjalna akcja MAKRO związana z obchodami Święta Niepodległości. Wzięło w niej udział blisko 400 restauracji z 224 miast. W promocję akcji zaangażowanych było 15 ambasadorów oraz ponad 50 influencerów. Akcji towarzyszyła szeroka kampania marketingowa.

Tydzień Kuchni Polskiej jest cyklicznie organizowaną akcją w ramach programu odpowiedzialności społecznej MAKRO Polskie Skarby Kulinarne. Głównym celem akcji jest wspólne świętowanie, przywoływanie dań kuchni polskiej w najlepszej odsłonie oraz zachęcenie konsumentów do wspierania lokalnych restauracji serwujących polskie dania. Tydzień przed rozpoczęciem akcji MAKRO Polska zorganizowało Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej w Krakowie oraz Warszawie. Wydarzenie to było skierowane do mediów i influencerów, którzy mieli okazję posłuchać o historii kuchni polskiej oraz spróbować dania.

W trwającej od 11 do 20 listopada akcji udział wzięło blisko 400 lokali z 224 miast (najwięcej z woj. śląskiego – 56, Małopolski – 48 oraz Mazowsza – 45). W menu pojawiło się kilkaset dań kuchni regionów, jak chociażby warmińskie dzyndzałki, podhalańska jagnięcina czy zupa z brukwi – zapomniany specjał kuchni Pomorza. Nie zabrakło też, zgodnie z przesłaniem akcji, dań biało-czerwonych. W menu pojawiały się bowiem: barszcz czerwony ze śmietaną, ciasta z galaretką z czerwonych owoców oraz wiele innych potraw inspirowanych kolorami narodowej flagi.

Promocję Tygodnia Kuchni Polskiej wsparli również blogerzy i influencerzy kulinarni z całego kraju. Podkreślają, jak ważna to inicjatywa.

– Ta akcja pozwala nam powrócić do zapomnianych smaków, na nowo odkryć tradycyjne polskie dania i rozsmakować się w ich bardziej współczesnych wersjach. Dzięki Tygodniowi Kuchni Polskiej przywracamy do życia wielopokoleniowe tradycje i czujemy dumę z na nowo odkrywanej bogatej, polskiej kultury kulinarnej – komentuje Anna Wlezień, prowadząca blog „Życie od Kuchni”.

– Tydzień Kuchni Polskiej daje nam możliwość powrotu do korzeni i czerpania z naszej rodzimej tradycji, która dla wielu jest prawdziwym comfort foodem. Dla niektórych polskie jedzenie jest utożsamiane tylko z mielonym albo schabowym, a tu – psikus! Niejednemu gościowi restauracji na pewno szeroko otworzyły się oczy przy stole patrząc, jakie możliwości ma kuchnia polska. Tydzień Kuchni Polskiej jest fantastyczny i czekam na kolejne edycje – mówi Dominika Komorowska-Bura z bloga „Gdzie Zjeść na Śląsku”.

– To bardzo dobry pomysł, aby promować lokale serwujące kuchnię polską, właśnie w listopadzie i łączyć Tydzień Kuchni Polskiej z obchodami niepodległości. To okazja, aby cieszyć się kuchnią tradycyjną i regionalną, w gronie bliskich czy znajomych. Listopad w wielu toruńskich restauracjach stoi pod znakiem gęsiny, cieszy nas, że pojawiała się ona także w menu przygotowanych na czas festiwalu. Pewnym wyzwaniem dla restauratorów były jednak zestawy wegetariańskie, choć tradycyjna kuchnia polska ma się czym pochwalić jeśli chodzi o potrawy bezmięsne. Mamy ogromną nadzieję, że do kolejnej edycji festiwalu włączy się więcej toruńskich restauracji – podkreśla Marta Sikorska, jedna z instagramerek prowadząca profil „Foodbook Smaki Torunia”.

Okazuje się również, że Tydzień Kuchni Polskiej pozwolił spełnić… kulinarne marzenia.

– Moje wymarzone menu kuchni polskiej oparte jest o lokalne i sezonowe produkty, a więc zawsze nieco inne, typowe dla pory roku i danego obszaru. Pozostając w temacie odkrywania, to właśnie dzięki tegorocznej edycji Tygodnia Kuchni Polskiej mogłam odkryć, jak cudownie smakuje wielkopolska, treściwa zupa o jakże wdzięcznej nazwie parzybroda – jak wspomina Anna Wlezień.

Chociaż obecna edycja Tygodnia Kuchni Polskiej dobiegła końca, cały czas trwa program Polskie Skarby Kulinarne, który pozwala odkryć bogactwo i różnorodność naszych rodzimych kulinariów. Goście mogą do końca roku oddawać głosy w plebiscycie Najlepsza Restauracja 2023, który wyłoni ulubione lokale gastronomiczne Polaków w poszczególnych regionach. Zapraszamy do odwiedzenia strony programu: www.polskieskarby.pl.

Źródło: MAKRO Cash & Carry Polska

Kulinarne świętowanie niepodległości zakończone

Kulinarne świętowanie niepodległości zakończone

Do niedzieli 20 listopada trwał Tydzień Kuchni Polskiej, specjalna akcja MAKRO związana z obchodami Święta Niepodległości. Wzięło w niej udział blisko 400 restauracji z 224 miast. W promocję akcji zaangażowanych było 15 ambasadorów oraz ponad 50 influencerów. Akcji towarzyszyła szeroka kampania marketingowa.

Tydzień Kuchni Polskiej jest cyklicznie organizowaną akcją w ramach programu odpowiedzialności społecznej MAKRO Polskie Skarby Kulinarne. Głównym celem akcji jest wspólne świętowanie, przywoływanie dań kuchni polskiej w najlepszej odsłonie oraz zachęcenie konsumentów do wspierania lokalnych restauracji serwujących polskie dania. Tydzień przed rozpoczęciem akcji MAKRO Polska zorganizowało Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej w Krakowie oraz Warszawie. Wydarzenie to było skierowane do mediów i influencerów, którzy mieli okazję posłuchać o historii kuchni polskiej oraz spróbować dania.

W trwającej od 11 do 20 listopada akcji udział wzięło blisko 400 lokali z 224 miast (najwięcej z woj. śląskiego – 56, Małopolski – 48 oraz Mazowsza – 45). W menu pojawiło się kilkaset dań kuchni regionów, jak chociażby warmińskie dzyndzałki, podhalańska jagnięcina czy zupa z brukwi – zapomniany specjał kuchni Pomorza. Nie zabrakło też, zgodnie z przesłaniem akcji, dań biało-czerwonych. W menu pojawiały się bowiem: barszcz czerwony ze śmietaną, ciasta z galaretką z czerwonych owoców oraz wiele innych potraw inspirowanych kolorami narodowej flagi.

Promocję Tygodnia Kuchni Polskiej wsparli również blogerzy i influencerzy kulinarni z całego kraju. Podkreślają, jak ważna to inicjatywa.

– Ta akcja pozwala nam powrócić do zapomnianych smaków, na nowo odkryć tradycyjne polskie dania i rozsmakować się w ich bardziej współczesnych wersjach. Dzięki Tygodniowi Kuchni Polskiej przywracamy do życia wielopokoleniowe tradycje i czujemy dumę z na nowo odkrywanej bogatej, polskiej kultury kulinarnej – komentuje Anna Wlezień, prowadząca blog „Życie od Kuchni”.

– Tydzień Kuchni Polskiej daje nam możliwość powrotu do korzeni i czerpania z naszej rodzimej tradycji, która dla wielu jest prawdziwym comfort foodem. Dla niektórych polskie jedzenie jest utożsamiane tylko z mielonym albo schabowym, a tu – psikus! Niejednemu gościowi restauracji na pewno szeroko otworzyły się oczy przy stole patrząc, jakie możliwości ma kuchnia polska. Tydzień Kuchni Polskiej jest fantastyczny i czekam na kolejne edycje – mówi Dominika Komorowska-Bura z bloga „Gdzie Zjeść na Śląsku”.

– To bardzo dobry pomysł, aby promować lokale serwujące kuchnię polską, właśnie w listopadzie i łączyć Tydzień Kuchni Polskiej z obchodami niepodległości. To okazja, aby cieszyć się kuchnią tradycyjną i regionalną, w gronie bliskich czy znajomych. Listopad w wielu toruńskich restauracjach stoi pod znakiem gęsiny, cieszy nas, że pojawiała się ona także w menu przygotowanych na czas festiwalu. Pewnym wyzwaniem dla restauratorów były jednak zestawy wegetariańskie, choć tradycyjna kuchnia polska ma się czym pochwalić jeśli chodzi o potrawy bezmięsne. Mamy ogromną nadzieję, że do kolejnej edycji festiwalu włączy się więcej toruńskich restauracji – podkreśla Marta Sikorska, jedna z instagramerek prowadząca profil „Foodbook Smaki Torunia”.

Okazuje się również, że Tydzień Kuchni Polskiej pozwolił spełnić… kulinarne marzenia.

– Moje wymarzone menu kuchni polskiej oparte jest o lokalne i sezonowe produkty, a więc zawsze nieco inne, typowe dla pory roku i danego obszaru. Pozostając w temacie odkrywania, to właśnie dzięki tegorocznej edycji Tygodnia Kuchni Polskiej mogłam odkryć, jak cudownie smakuje wielkopolska, treściwa zupa o jakże wdzięcznej nazwie parzybroda – jak wspomina Anna Wlezień.

Chociaż obecna edycja Tygodnia Kuchni Polskiej dobiegła końca, cały czas trwa program Polskie Skarby Kulinarne, który pozwala odkryć bogactwo i różnorodność naszych rodzimych kulinariów. Goście mogą do końca roku oddawać głosy w plebiscycie Najlepsza Restauracja 2023, który wyłoni ulubione lokale gastronomiczne Polaków w poszczególnych regionach. Zapraszamy do odwiedzenia strony programu: www.polskieskarby.pl.

Źródło: MAKRO Cash & Carry Polska

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Festiwal Kuchni Międzynarodowej 2024

Smak, radość, pasja i biznes. Dojrzałe WINO z nowościami

GASTROTARGI SMAKKi 2024. Kawowe święto!

Olimpiada Kulinarna w Stuttgarcie 2024. Polska reprezentacja wraca z medalami

Od kuchni production, czyli nowy dział w ofercie kreatywnej Od kuchni

Dla większej korzyści dla klienta – Rational intensyfikuje współpracę ze swoimi partnerami handlowymi