Od 26 lat Winterhalter, globalny lider w produkcji zaawansowanych technologicznie zmywarek przemysłowych, wspiera rozwój polskiej gastronomii. Firma, działająca na 75 rynkach na całym świecie, nie tylko dostarcza sprzęt najwyższej jakości, ale także aktywnie angażuje się w budowanie i wspieranie branży gastronomicznej w Polsce.
Rozwój polskiej gastronomii z Winterhalterem
W ciągu ostatnich 25 lat polska gastronomia przeszła spektakularną metamorfozę. Powstały unikalne koncepty, wybitni szefowie kuchni zyskali międzynarodowe uznanie, a na kulinarnej mapie kraju pojawiły się gwiazdkowe restauracje. Winterhalter od samego początku był jednym z kluczowych graczy, którzy przyczynili się do tego rozwoju, wspierając zarówno małe inicjatywy, jak i większe projekty gastronomiczne.
Innowacyjny model długoterminowego wynajmu
Winterhalter wyznacza trendy w branży zmywarek przemysłowych, nie tylko dzięki jakości swoich produktów, ale także poprzez wdrażanie innowacyjnych modeli biznesowych. Zgodnie z badaniami ARC Rynek i Opinia z 2023 roku, firma ma kluczowy wpływ na rozwój kategorii długoterminowego najmu sprzętu w Polsce. Dzięki temu rozwiązaniu sprzęt klasy premium stał się dostępny nie tylko dla dużych przedsiębiorstw, ale także dla mniejszych lokali i osób rozpoczynających swoją przygodę z gastronomią.
Model długoterminowego wynajmu okazał się szczególnie pomocny w trudnych czasach. Podczas pandemii Covid-19 Winterhalter zamroził raty dla swoich klientów, aby wesprzeć ich w walce z kryzysem. Podobne działanie firma podjęła w obliczu tegorocznych powodzi, po raz kolejny pokazując, że odpowiedzialność za branżę to nie tylko hasło, ale realne działania.
– Covid bardzo negatywnie wpływał na naszą branżę. Nie wiedzieliśmy co nas czeka jutro i podobnie jak inni nie wiedzieliśmy, jak w tak ekstraordynaryjnej sytuacji się zachować. Dlatego uznaliśmy, że trzeba zachować się porządnie – z branżą i dla branży – podsumowuje podejście firmy Marcin Wajda, Dyrektor Komunikacji i Marketingu Winterhalter Polska.
Akademia Winterhalter: dzielenie się wiedzą
Winterhalter to nie tylko dostawca sprzętu, ale także partner, który inwestuje w rozwój swoich kooperantów. Akademia Winterhalter, działająca na terenie całej Polski, szkoli partnerów z zakresu technologii i usług, pomagając im rozwijać swoje biznesy. Firma wierzy, że jej sukces jest ściśle powiązany z sukcesem jej najbliższego otoczenia, dlatego wspiera ich w stawaniu się bardziej efektywnymi i innowacyjnymi.
Zmiana strategii marketingowej: wsparcie branży i budowanie relacji
Po pandemii firma zrewidowała swoją strategię marketingową. Zwiększyła inwestycje w dostępne na rynku media tradycyjne, aby również te podmioty, jako znaczącą część branży, wesprzeć w trudnym, pocovidowym powrocie do normalności. Odejście od tradycyjnego podejścia budżetowego na rzecz bardziej empatycznego działania miało na celu pokazanie, że Winterhalter jest zawsze blisko swoich partnerów.
– Czasami KPI’e, ROI oraz inne, pokazywane dumnie w excelu liczby są mniej ważne, niż po prostu fizyczne podanie komuś ręki, z kim od lat tworzysz pewne środowisko – mówi Marcin Wajda, podkreślając filozofię działań marketingowych.
Odpowiedzialność za środowisko
Winterhalter kładzie również ogromny nacisk na zrównoważony rozwój i ochronę środowiska. Firma nieustannie pracuje nad redukcją zużycia wody, chemii oraz energii w swoich urządzeniach, realizując w praktyce swoje zobowiązania wobec planety.
– Z uporem maniaka każdego roku walczymy o każde 100 ml wody, każdy mililitr chemii i każdą kilowatogodzinę energii! – podkreśla Wajda.
Winterhalter: z branżą i dla branży
Zaangażowanie Winterhalter w polski rynek gastronomiczny to nie tylko dostarczanie zmywarek przemysłowych. To również inwestycje w edukację, budowanie relacji i odpowiedzialność społeczna. Dzięki swojej strategii firma utrzymuje mocną pozycję w branży oraz przyczynia się do jej dalszego rozwoju, wspierając gastronomię w Polsce na każdym etapie jej transformacji. Winterhalter udowadnia, że bycie liderem to nie tylko osiąganie wyników finansowych, ale przede wszystkim budowanie trwałych wartości dla swoich partnerów i całej branży, zgodnie z wyznawanym w firmie od 3 właścicielskich pokoleń hasłem: „Nikt nigdy nie odnosi sukcesu sam”.
Źródło: Winterhalter