Ewa Nowicka, barmanka na co dzień związana z warszawskim Regina Bar, zwyciężyła w konkursie Lady Amarena Poland organizowanym przez włoską markę Fabbri oraz jej polskiego dystrybutora – Gourmet Foods. Laureatka powalczy o międzynarodowy tytuł Lady Amarena 2021/2022 we włoskiej Bolonii.
Kobiety za barem!
Lady Amarena to konkurs stworzony przez markę Fabbri i dedykowany wyłącznie kobietom, których dokonania i talent zasługują na wyróżnienie w zdominowanym przez mężczyzn środowisku barmańskim. Podkreślenie udziału kobiet w rozwijaniu kultury koktajlowej to najważniejszy cel projektu.
– Niezmiernie cieszę się, że konkurs Lady Amarena udało się zorganizować także w Polsce. Jestem przekonana, że jego kolejne edycje będą wsparciem dla wszystkich wyjątkowych barmanek i zaznaczą ich mocną pozycję w branży. Dziękuję i gratuluję wszystkim uczestniczkom, a szczególnie finałowej trójce, czyli Ewie Nowickiej (Regina Bar), Alicji Bączyk (TAG.) i Martynie Blaut (El Koktel). Trzymam kciuki za ich dalsze sukcesy – mówi Anita Wasilewska, koordynatorka konkursu z ramienia Gourmet Foods.
Kreacje i Narracje
Laureatki konkursu Lady Amarena wyłoniło Jury w składzie: Michalina Dudowicz (influencerka kulinarna @inmykitchen_pl), Monika Liszczak-Roehr (założycielka baru Wieczorny, promotorka polskiej sceny barowej), Tomasz Małek (BeverageDirector Food Town, Kinogram, Stacja Food Hall, czterokrotny Mistrz Świata Barmanów Flair) oraz Michał Oszczyk (miksolog, trener i wykładowca barmański, brand ambasador marek Dilmah, Saquella i Fabbri). Jurorzy poza smakiem konkursowych koktajli oceniali także m.in. ich wygląd oraz multimedialne prezentacje-narracje przygotowane przez barmanki.
– Wyzwaniem było nie tylko opracowanie pysznego i pomysłowego koktajlu opartego na maksymalnie 5 składnikach. Ciekawiły nas również stojące za przepisami historie. Bo one też liczą się w kreacjach barmańskich; one także mają wiele smaku – komentuje Michał Oszczyk, przewodniczący składu sędziowskiego.
Z ziemi polskiej do włoskiej…
– Zwyciężczynię Lady Amarena Poland poznaliśmy podczas finałowej gali, którą dla fanów (nie tylko) kobiecego barmaństwa transmitowaliśmy z Muzeum Polskiej Wódki – dodaje Anita Wasilewska.
Tytuł Lady Amarena Poland 2021 zdobyła Ewa Nowicka z warszawskiego Regina Bar, która tym samym zyskała prawo udziału w międzynarodowym finale w Bolonii.
Kobiece barmaństwoto przygoda, ale nie bajka – tak można by podsumować debatę, jaką z laureatkami konkursu przeprowadziła Monika Liszczak-Roehr. Finalistki zgodnie podkreślały, że chociaż na przestrzeni ostatnich lat kobiety za barem przestały budzić zdziwienie, to mimo wszystko wciąż na swoją pozycję i sukces muszą pracować ciężej niż mężczyźni.
Fabbri to wielopokoleniowa włoska firma rodzinna, której największym skarbem są̨ tradycyjne receptury przekazywane kolejnym generacjom Fabbri od 1905 roku. Rodzinna manufaktura wprawdzie się̨ rozwija, ale jakość́ produktów Fabbri pozostaje niezmienna – wciąż powstają̨ one w oparciu o naturalne składniki, czym zdobywają̨ serca i podniebienia konsumentów na całym świecie.
Z syropów, sosów oraz wiśni Amarena Fabbri od lat korzystają̨ profesjonalni barmani i bariści – także w Polsce. Teraz są one dostępne również̇ w ofercie detalicznej – dla amatorów wysokiej jakości dodatków do napojów, deserów i wypieków.
Rodzinną firmę Gourmet Foods założyliśmy ponad 30 lat temu. Od tamtej pory nasz cel pozostał niezmienny: zaoferować polskim konsumentom produkty spożywcze autentyczne i najwyższej jakości. Tymi produktami są ręcznie zebrane na cejlońskich wzgórzach herbaty Dilmah, powstałe ze starannie dobranych ziaren włoskie kawy Saquella oraz oparte na naturalnych składnikach syropy, sosy i wiśnie Fabbri.
Doskonałe produkty to jednak nie wszystko. Aby sprawiły prawdziwą przyjemność, niezmiernie ważne jest także to, jak zostaną przygotowane i podane. Dlatego zapewniamy odpowiednie akcesoria, urządzenia oraz wiedzę teoretyczną i kompetencje praktyczne, którymi nasi eksperci dzielą się podczas warsztatów, prezentacji i pokazów, a także publikując niezliczoną ilość artykułów, wypowiedzi oraz wywiadów w prasie branżowej i lifestylowej.
Od 30 lat nie zmieniło coś jeszcze – zaangażowani ludzie, dzięki którym nie tylko otrzymujemy te wspaniałe produkty, ale też potrafimy dzielić się nimi z innymi.
Zdjęcia: JAKUBINAfoto