Aktualności

Nowo otwarte Bistro Młyn w samym sercu gdańskiej Wyspy Spichrzów

Nowo otwarte Bistro Młyn w samym sercu gdańskiej Wyspy Spichrzów

Na początku lipca miało miejsce otwarcie nowego punktu na gastronomicznej mapie Gdańska. Bistro Młyn znajduje się na rogu ulic Chmielnej i Pszennej, w samym sercu Wyspy Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie największych turystycznych atrakcji miasta. Za projekt wnętrz odpowiedzialna była pracownia Sikora Wnętrza Architektura, a ich realizacją zajęła się warszawska spółka Trust Us.

Bistro Młyn znajduje się w budynku należącym do Hotelu Grano. Lokal, mogący pomieścić nawet 100 osób, przygotowany został z myślą o rodzinach poszukujących nie tylko dobrej kuchni, ale też wytchnienia od turystycznego zgiełku miasta. W menu, oprócz wymyślnych śniadań oraz dań kuchni włoskiej, znajdziemy również autorskie burgery, sałatki oraz wyśmienite desery. Niewątpliwym atutem lokalu są również bardzo oryginalne wnętrza autorstwa pracowni Sikora Wnętrza Architektura.

– Jako mieszkaniec Gdańska zauważyłem, że większość restauracji w okolicy ma ten sam styl, oparty na następujących dominantach – cegle, elementach industrialnych i starym drewnie – mówi prof. Jan Sikora, właściciel pracowni. – To powoduje, że ich przestrzenie się zlewają, stanowią niezauważalne dla ich gości tło. Dodatkowo taka stylistyka jest mało rodzinna i przyjazna. Przygotowując się do prac wyobraziłem sobie wnętrze, które będzie prawdziwą alternatywą dla ludzi, którzy szukają czego innego niż ciężkie wnętrza. Czegoś lekkiego i przyjaznego. To był punkt wyjścia dla stylu, który celowo ma kontrastować z okolicą, pozwalać na emocjonalny oddech. Główną inspiracją był zachód słońca nad gdańskim morzem, zatem kolorystycznie dominuje tu błękit i pudrowy róż. Są to kolory delikatne, subtelne i bardzo mocno osadzone w światowych trendach.

Wystrój został uzupełniony szlachetnymi materiałami, takimi jak lokalne gatunki drewna (dąb i jesion) oraz unikatami światowego i lokalnego designu, co widoczne jest m.in. w lampach oraz krzesłach Tabanda – wyjątkowej trójmiejskiej manufaktury. Za całościową realizację wykończenia odpowiedzialna była warszawska spółka Trust Us:

– W tej realizacji architekt postawił przed nami wyjątkowe wyzwanie, które obejmowało bardzo krótki termin realizacji i potrzebę odnalezienia bardzo trudnych do uzyskania gatunków drewna – mówi Wojciech Banach, dyrektor projektu w Trust Us. – Co więcej, projekt był nietypowy i wymagał rzadko stosowanej obróbki drewna. Doświadczenie, które zdobyliśmy w czasie realizacji we wcześniejszych nadmorskich hotelach powoduje, że sprostaliśmy zarówno terminowi, jak i technologii. Jednak to nie jedyny nasz powód do satysfakcji przy tej realizacji. Po raz kolejny udało nam się nawiązać współpracę z inwestorem Bistro Młyna, firmą Dekpol. To dla nas potwierdzenie zaufania ze strony bardzo wymagającego partnera biznesowego.

Nowo otwarte Bistro Młyn w samym sercu gdańskiej Wyspy Spichrzów

Nowo otwarte Bistro Młyn w samym sercu gdańskiej Wyspy Spichrzów

Na początku lipca miało miejsce otwarcie nowego punktu na gastronomicznej mapie Gdańska. Bistro Młyn znajduje się na rogu ulic Chmielnej i Pszennej, w samym sercu Wyspy Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie największych turystycznych atrakcji miasta. Za projekt wnętrz odpowiedzialna była pracownia Sikora Wnętrza Architektura, a ich realizacją zajęła się warszawska spółka Trust Us.

Bistro Młyn znajduje się w budynku należącym do Hotelu Grano. Lokal, mogący pomieścić nawet 100 osób, przygotowany został z myślą o rodzinach poszukujących nie tylko dobrej kuchni, ale też wytchnienia od turystycznego zgiełku miasta. W menu, oprócz wymyślnych śniadań oraz dań kuchni włoskiej, znajdziemy również autorskie burgery, sałatki oraz wyśmienite desery. Niewątpliwym atutem lokalu są również bardzo oryginalne wnętrza autorstwa pracowni Sikora Wnętrza Architektura.

– Jako mieszkaniec Gdańska zauważyłem, że większość restauracji w okolicy ma ten sam styl, oparty na następujących dominantach – cegle, elementach industrialnych i starym drewnie – mówi prof. Jan Sikora, właściciel pracowni. – To powoduje, że ich przestrzenie się zlewają, stanowią niezauważalne dla ich gości tło. Dodatkowo taka stylistyka jest mało rodzinna i przyjazna. Przygotowując się do prac wyobraziłem sobie wnętrze, które będzie prawdziwą alternatywą dla ludzi, którzy szukają czego innego niż ciężkie wnętrza. Czegoś lekkiego i przyjaznego. To był punkt wyjścia dla stylu, który celowo ma kontrastować z okolicą, pozwalać na emocjonalny oddech. Główną inspiracją był zachód słońca nad gdańskim morzem, zatem kolorystycznie dominuje tu błękit i pudrowy róż. Są to kolory delikatne, subtelne i bardzo mocno osadzone w światowych trendach.

Wystrój został uzupełniony szlachetnymi materiałami, takimi jak lokalne gatunki drewna (dąb i jesion) oraz unikatami światowego i lokalnego designu, co widoczne jest m.in. w lampach oraz krzesłach Tabanda – wyjątkowej trójmiejskiej manufaktury. Za całościową realizację wykończenia odpowiedzialna była warszawska spółka Trust Us:

– W tej realizacji architekt postawił przed nami wyjątkowe wyzwanie, które obejmowało bardzo krótki termin realizacji i potrzebę odnalezienia bardzo trudnych do uzyskania gatunków drewna – mówi Wojciech Banach, dyrektor projektu w Trust Us. – Co więcej, projekt był nietypowy i wymagał rzadko stosowanej obróbki drewna. Doświadczenie, które zdobyliśmy w czasie realizacji we wcześniejszych nadmorskich hotelach powoduje, że sprostaliśmy zarówno terminowi, jak i technologii. Jednak to nie jedyny nasz powód do satysfakcji przy tej realizacji. Po raz kolejny udało nam się nawiązać współpracę z inwestorem Bistro Młyna, firmą Dekpol. To dla nas potwierdzenie zaufania ze strony bardzo wymagającego partnera biznesowego.

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Zwycięstwo, tytuł Archimagirusa i nominacja do finału Kulinarnego Puchary Polski

Barista radzi: efektywne porządki w kawiarni gwarancją lepszej kawy

„Restaurant Management” dla branży gastronomicznej

Zamów z ZiO

KONFERENCJA MADE FOR RESTAURANT. New Generation w Sopocie

SuperMenu by Anna Lewandowska przebada swoich klientów w ramach kampanii “Zdrowie bez wymówek!”