Jakie zmiany zaszły w ostatnich miesiącach na rynku spożywczym? Jakie szanse, wyzwania
i zagrożenia stoją przed polskimi producentami żywności? Jak można wzmocnić eksport? O tych i innych zagadnieniach będą rozmawiać uczestnicy Kongresu POLAGRA EXPORT MEETING podczas targów POLAGRA w dniach 4-5 października 2021 w Poznaniu.
Kongres zaplanowano na wtorek, 5 października, czyli drugiego dnia targów POLAGRA, które
od lat są najważniejszym wydarzeniem w dla branży spożywczej.W programie znalazły się prelekcji i panele dyskusyjne z udziałem przedstawicieli i ekspertów najważniejszych firm i instytucji branżowych.
Zmiany w eksporcie Pierwszym z podjętych zagadnień będzie „Potencjał eksportowy polskiego sektora spożywczego”, do którego wprowadzi dr hab. Iwona Szczepaniak z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki
Żywnościowej. W tej części odbędzie się prezentacja wyników eksportowych za ostatnie dwa lata ze wskazaniem kluczowych sektorów branży spożywczej. Zaprezentowane zostają także hity eksportowe roku 2020, a od przedstawicieli stowarzyszeń, partnerów targów POLAGRA, uczestnicy będą mogli dowiedzieć się jak był ich klucz do sukcesu.
W panelu dyskusyjnym Kongresu wezmą udział m.in. Andrzej Gartner – dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, Witold Choiński – prezes Związku Polskie Mięso, Waldemar Broś – prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Związku Rewizyjnego oraz Andrzej Szumowski – prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.
Kolejna prelekcja skupi się na perspektywach eksportowych dla branży rolno-spożywczej, szansach
i zagrożeniach dla polskiej żywności, rynkach perspektywicznych i patriotyzmie konsumpcyjny na rynkach zagranicznych. O tych zagadnieniach opowie dr hab. Karolina Pawlak z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Działania i narzędzia wzmacniające eksport
W dalszej części, prowadzonej przez dr Michała Gazdeckiego z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, eksperci odpowiedzą na pytanie „jak skutecznie sprzedawać polskie produkty poza granicami Polski?” Dyskusja będzie toczyła się wokół pytań: czy polskość jest zawsze atutem na rynkach zagranicznych i czy budowanie marki produktu na rynkach odmiennych pod względem kulturowym. W tej części wezmą udział m.in. Maciej Bartoń ze Stowarzyszenia Polska Ekologia, Dariusz Sapiński – prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA oraz Andrzej Skiba – prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Skiba.
O skutecznych narzędziach i usługach wspierających eksport opowie m.in. Piotr Placha, manager w zespole ekspertów branżowych Polskiej Agencji Inwestycji Handlu.
Ostatnim akcentem Kongresu POLAGRA EXPORT MEETING będzie prelekcja dr hab. Agnieszka Poczta-Wajda w Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na temat zmian w handlu zagranicznym jaki zaszły
w latach 2020-2021 (i perspektyw na lata kolejne). Nie zabraknie tematu Brexitu, pandemii COVID-19, zmian łańcuchów dostaw i nawyków konsumenckich.
Dla kogo jest Kongres?
Wydarzenie kierowany jest m.in. do polskich producentów z sektora spożywczego, przedstawicieli organizacji
i stowarzyszeń branżowych, instytucji państwowych wspierających polski eksport produktów spożywczych, ekspertów z firm doradczych, agencji badawczych, instytucji finansowych, przedstawicieli zagranicznych firm dystrybuujących żywność i zagranicznych organizacji branżowych.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny w ramach biletu lub zaproszenia na targi POLAGRA, które rozpoczną się
w poniedziałek 4 października i potrwają trzy dni.
Więcej informacji: www.polagra.pl.