...

Aktualności

Grupa Secret Garden: partnerskie relacje z dostawcą kluczem do stabilnej działalności

Grupa Secret Garden: partnerskie relacje z dostawcą kluczem do stabilnej działalności

Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzą w biznes swoich Klientów i wspierają ich na wielu płaszczyznach, co pozwala przedsiębiorcom z branży gastronomicznej na rozwój działalności. Jednym z Klientów Transgourmet Foodservice jest Grupa Secret Garden, sieć kantyn działająca w Wielkopolsce. O wyzwaniach stojących przed branżą gastronomiczną i roli stabilnego dostawcy produktów w prowadzeniu biznesu rozmawiamy z Łukaszem Pelowskim, Dyrektorem Generalnym Secret Garden.

Działacie na rynku już od wielu lat. Jak wspominacie swoje początki?

– Powstanie Secret Garden to odpowiedź na nasze osobiste marzenia o własnej restauracji. Stworzyliśmy koncept modelu biznesowego oparty na wcześniejszych doświadczeniach z prowadzenia działalności gospodarczej. Badaliśmy działania konkurencji, a także opracowaliśmy odpowiednie menu. Ważne było też dla nas zaprojektowanie kantyny jako miejsca relaksu i odpoczynku dla pracowników. Wiedziałem, że chcę stworzyć biznes, który da się skalować, dlatego zastosowaliśmy podejście systemowe, co pozwoliło na oferowanie go w przyszłości w formie franczyzy.

W jaki sposób firma dba o jakość swoich składników i receptur, aby zapewnić Klientom zdrowe posiłki?

– W zespole mamy dwóch dyplomowanych dietetyków i kilku szefów kuchni z wieloletnim doświadczeniem. Dla zapewnienia najwyższej jakości surowców dbamy o wybór dostawców zgodnie z rygorystycznymi kryteriami, a każdą dostawę weryfikuje nasz doświadczony pracownik – pod względem zarówno ilościowym, jak i jakościowym.

Jakie wyzwania przed branżą gastronomiczną stawiają obecne czasy?         

– Współczesny rynek może przynieść pewne trudności, ale także szanse rozwoju. Choć na rynku polskim przewidywana jest recesja, wiele firm sieciowych z pozytywnymi przepływami pieniężnymi i niskim zadłużeniem może przetrwać i rozwijać się w tym trudnym okresie. Ponadto uważam, że małe biznesy rodzinne – prowadzone z pasją, oferujące wysoką jakość obsługi i produktów – mają szansę na utrzymanie swojej pozycji na gastronomicznej mapie Polski. Firmy świadczące usługi cateringowe dla dzieci też mogą być w dobrym położeniu. W Polsce brakuje dużego operatora takich usług, co stwarza szansę na konsolidację dla zagranicznych przedsiębiorców lub inwestorów finansowych. Rynek cateringów dietetycznych również jest rozdrobniony – a to szansa na zakup dla liderów wspartych kapitałem np. inwestora finansowego. Wszystko to pokazuje, że choć branża gastronomiczna staje przed pewnymi wyzwaniami, może mieć także pewne szanse na rozwój i przetrwanie w trudnym czasie.

Jaki jest Wasz sposób na optymalizację kosztów w branży gastronomicznej?

– Teraz optymalizacja jest kluczowa, dlatego podejmujemy działania, aby zminimalizować koszty naszej działalności. Przede wszystkim prowadzimy negocjacje z dostawcami i dążymy do osiągnięcia jak najlepszych warunków cenowych. Korzystamy też z nowoczesnego oprogramowania do zarządzania produkcją (ACS), co pozwala na lepszą kontrolę kosztów i wydajności naszych procesów. Współpraca z Transgourmet Foodservice jest dobrym przykładem realizacji naszych zamierzeń – jako partnerzy działamy zgodnie z najwyższymi standardami, co przekłada się na oszczędności dla naszych Klientów i stabilność dla naszej działalności.

Jaka jest rola Transgourmet Foodservice w Waszym biznesie? Co cenicie najbardziej w tej współpracy?

– To nasz kluczowy i największy dostawca, który odgrywa bardzo ważną rolę w naszym biznesie. Dzięki stałemu i niezawodnemu zaopatrzeniu w produkty spożywcze możemy zapewnić stabilność i bezpieczeństwo naszym klientom. Współpraca z Transgourmet Foodservice pozwala nam też na elastyczność w doborze produktów i konkurencyjne ceny. Cenimy sobie ich profesjonalizm, wysoką jakość produktów oraz szybkie i terminowe dostawy. Ponadto zawsze możemy liczyć na indywidualną opiekę i dopasowanie się do naszych potrzeb.

Co stanowi największe wyzwanie w zakresie komponowania posiłków w ramach pakietów dla firm? Jakie potrawy są najchętniej wybierane?

– Utrzymanie niskich kosztów produkcji oraz konkurowanie z innymi podmiotami, takimi jak sieci convenience czy aplikacje mobile pośredniczące w dostarczaniu posiłków. To bardzo wpływa na obecną sytuację na rynku gastronomicznym. W tym kontekście staramy się spełnić oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów, oferując dania kuchni polskiej, które nadal są popularne i lubiane. W naszej ofercie znajdują się m.in. klasyczne dania mięsne, jak karkówka czy schab, ale także różnorodne potrawy wegetariańskie, zupy i przystawki. W ramach pakietów dla firm najchętniej wybierane są potrawy dobrze znane, przykładowo kotlet schabowy, ziemniaki, surówka z marchwi i jabłek. Jednocześnie staramy się wprowadzać nowe, innowacyjne dania, aby zaspokoić zróżnicowane gusta naszych klientów.

Źródło: Selgros Cash&Carry

Grupa Secret Garden: partnerskie relacje z dostawcą kluczem do stabilnej działalności

Grupa Secret Garden: partnerskie relacje z dostawcą kluczem do stabilnej działalności

Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzą w biznes swoich Klientów i wspierają ich na wielu płaszczyznach, co pozwala przedsiębiorcom z branży gastronomicznej na rozwój działalności. Jednym z Klientów Transgourmet Foodservice jest Grupa Secret Garden, sieć kantyn działająca w Wielkopolsce. O wyzwaniach stojących przed branżą gastronomiczną i roli stabilnego dostawcy produktów w prowadzeniu biznesu rozmawiamy z Łukaszem Pelowskim, Dyrektorem Generalnym Secret Garden.

Działacie na rynku już od wielu lat. Jak wspominacie swoje początki?

– Powstanie Secret Garden to odpowiedź na nasze osobiste marzenia o własnej restauracji. Stworzyliśmy koncept modelu biznesowego oparty na wcześniejszych doświadczeniach z prowadzenia działalności gospodarczej. Badaliśmy działania konkurencji, a także opracowaliśmy odpowiednie menu. Ważne było też dla nas zaprojektowanie kantyny jako miejsca relaksu i odpoczynku dla pracowników. Wiedziałem, że chcę stworzyć biznes, który da się skalować, dlatego zastosowaliśmy podejście systemowe, co pozwoliło na oferowanie go w przyszłości w formie franczyzy.

W jaki sposób firma dba o jakość swoich składników i receptur, aby zapewnić Klientom zdrowe posiłki?

– W zespole mamy dwóch dyplomowanych dietetyków i kilku szefów kuchni z wieloletnim doświadczeniem. Dla zapewnienia najwyższej jakości surowców dbamy o wybór dostawców zgodnie z rygorystycznymi kryteriami, a każdą dostawę weryfikuje nasz doświadczony pracownik – pod względem zarówno ilościowym, jak i jakościowym.

Jakie wyzwania przed branżą gastronomiczną stawiają obecne czasy?         

– Współczesny rynek może przynieść pewne trudności, ale także szanse rozwoju. Choć na rynku polskim przewidywana jest recesja, wiele firm sieciowych z pozytywnymi przepływami pieniężnymi i niskim zadłużeniem może przetrwać i rozwijać się w tym trudnym okresie. Ponadto uważam, że małe biznesy rodzinne – prowadzone z pasją, oferujące wysoką jakość obsługi i produktów – mają szansę na utrzymanie swojej pozycji na gastronomicznej mapie Polski. Firmy świadczące usługi cateringowe dla dzieci też mogą być w dobrym położeniu. W Polsce brakuje dużego operatora takich usług, co stwarza szansę na konsolidację dla zagranicznych przedsiębiorców lub inwestorów finansowych. Rynek cateringów dietetycznych również jest rozdrobniony – a to szansa na zakup dla liderów wspartych kapitałem np. inwestora finansowego. Wszystko to pokazuje, że choć branża gastronomiczna staje przed pewnymi wyzwaniami, może mieć także pewne szanse na rozwój i przetrwanie w trudnym czasie.

Jaki jest Wasz sposób na optymalizację kosztów w branży gastronomicznej?

– Teraz optymalizacja jest kluczowa, dlatego podejmujemy działania, aby zminimalizować koszty naszej działalności. Przede wszystkim prowadzimy negocjacje z dostawcami i dążymy do osiągnięcia jak najlepszych warunków cenowych. Korzystamy też z nowoczesnego oprogramowania do zarządzania produkcją (ACS), co pozwala na lepszą kontrolę kosztów i wydajności naszych procesów. Współpraca z Transgourmet Foodservice jest dobrym przykładem realizacji naszych zamierzeń – jako partnerzy działamy zgodnie z najwyższymi standardami, co przekłada się na oszczędności dla naszych Klientów i stabilność dla naszej działalności.

Jaka jest rola Transgourmet Foodservice w Waszym biznesie? Co cenicie najbardziej w tej współpracy?

– To nasz kluczowy i największy dostawca, który odgrywa bardzo ważną rolę w naszym biznesie. Dzięki stałemu i niezawodnemu zaopatrzeniu w produkty spożywcze możemy zapewnić stabilność i bezpieczeństwo naszym klientom. Współpraca z Transgourmet Foodservice pozwala nam też na elastyczność w doborze produktów i konkurencyjne ceny. Cenimy sobie ich profesjonalizm, wysoką jakość produktów oraz szybkie i terminowe dostawy. Ponadto zawsze możemy liczyć na indywidualną opiekę i dopasowanie się do naszych potrzeb.

Co stanowi największe wyzwanie w zakresie komponowania posiłków w ramach pakietów dla firm? Jakie potrawy są najchętniej wybierane?

– Utrzymanie niskich kosztów produkcji oraz konkurowanie z innymi podmiotami, takimi jak sieci convenience czy aplikacje mobile pośredniczące w dostarczaniu posiłków. To bardzo wpływa na obecną sytuację na rynku gastronomicznym. W tym kontekście staramy się spełnić oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów, oferując dania kuchni polskiej, które nadal są popularne i lubiane. W naszej ofercie znajdują się m.in. klasyczne dania mięsne, jak karkówka czy schab, ale także różnorodne potrawy wegetariańskie, zupy i przystawki. W ramach pakietów dla firm najchętniej wybierane są potrawy dobrze znane, przykładowo kotlet schabowy, ziemniaki, surówka z marchwi i jabłek. Jednocześnie staramy się wprowadzać nowe, innowacyjne dania, aby zaspokoić zróżnicowane gusta naszych klientów.

Źródło: Selgros Cash&Carry

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

W środę lub w piątek zapadnie decyzja w sprawie zaostrzenia restrykcji

Poznaj historię mrożonej herbaty

Program sceny głównej Kongresu Szefów Kuchni i Restauratorów 2022

Nowy Szef Kuchni w Sofitel Warsaw Victoria

Restaurant Market w Kamienicy Wiedeńskiej. Kulinarna podróż do świata wnętrz

GASTROTARGI SMAKKi. Spotkanie profesjonalistów i pasjonatów branży HoReCa zaczyna się już za dwa dni!

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.