Festiwal Kuchni Międzynarodowej odbędzie się już 19 kwietnia 2023 r. w Nosalowy Dwór Resort & SPA w Zakopanem. O tym, co czeka uczestników i dlaczego warto wziąć udział w wydarzeniu, rozmawiamy z Maciejem Królem, regionalnym kierownikiem sprzedaży Unilever Food Solutions i Pawłem Kaczmarkiem, regionalnym szefem kuchni Unilever Food Solutions.
Maciej Król: Pomysł zrodził się z małych prezentacji kulinarnych, które jako firma Unilever organizowaliśmy w różnych regionach Polski. To były spotkania połączone z live cookingiem i częścią handlową. Branża HoReCa się rozwija i czas, kiedy pokazywanie oferty w formie katalogu było atrakcyjne, już się skończył. Z każdym takim wydarzeniem robiliśmy krok do przodu i doszliśmy do momentu, w którym organizujemy duże spotkanie branży gastronomicznej, którym jest Festiwal Kuchni Międzynarodowej. Chcemy, aby ten event był ciekawy i pełen inspiracji.
Paweł Kaczmarek: W pierwszym Festiwalu Kuchni Międzynarodowej, w którym wziąłem udział, miałem jeszcze okazję spojrzeć na niego z perspektywy klienta. Był to rok 2019, czyli przed pandemią. Odebrałem to wydarzenie jako spotkanie branży, podczas którego mogłem orozmawiać z innymi szefami kuchni, dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami obecnie się mierzą, co ciekawego wprowadzają w swoich restauracjach. W codziennej pracy nie ma na to czasu. Poznałem nowości produktowe wystawców, spróbowałem świetnych dań znakomitych specjalistów w swoich fachu. Najważniejszy był dla mnie kontakt z ludźmi z branży i do dziś jest to bardzo ważny aspekt festiwalu. Możemy razem pobyć, porozmawiać i przy okazji zrobić biznes.
Podczas tegorocznej edycji festiwalu zamierzacie zmienić nieco jego formułę. Zdradźcie więc, co szykujecie 19 kwietnia.
Paweł Kaczmarek: Festiwal rozpoczniemy jak w latach ubiegłych od części wystawienniczej, podczas której producenci zaprezentują swoją ofertę i nowości produktowe. W międzyczasie na scenie głównej będą odbywać się debaty merytoryczne. Pierwszą dot. obniżania kosztów w gastronomii poprowadzi Janusz Garncarczyk, szef kuchni restauracji Lemon w Lemon Resort Spa. W drugiej debacie Mateusz Piła, szef marketingu Unilever Food Solutions, poruszy kwestie trendów w gastronomii, które zostały wychwycone przez naszą firmę na podstawie badań przeprowadzonych wśród tysiąca szefów kuchni na świecie. Trzecią debatę poprowadzi agencja marketingowa Dobocom i będzie ona dotyczyć prowadzenia wizerunku szefa kuchni w social mediach. Osoby prowadzące debaty zaproszą do dyskusji swoich gości, a będą to przedstawiciele firm, eksperci z branży, goście festiwalu. Następnie, około godziny 17.00 rozpocznie się 5-daniowa kolacja degustacyjna i tak jak w ubiegłym roku, szef kuchni zaprezentuje danie na scenie, a pozostałe 400 porcji będzie serwowane z kuchni. Gotować będą: Kamil Mateński (pracował w restauracjach Alchemist, Maaemo, AOC), Dominik Wróblewski (szef kuchni hotelu Wróblewscy w Sieradzu), Emil Dziubak (regionalny szef kuchni Unilever Food Solutions), Sławomir Saguła (szef kuchni Villa Adamo w Zakopanem) i Daniel Staroń (mistrz cukiernictwa). Po części degustacyjnej wystąpi artysta – znany w Polsce kabareciarz Marcin Daniec. Festiwal zakończymy imprezą integracyjną.
Maciej Król: Każdy wystawca będzie miał przestrzeń, aby w 100% lokować swój produkt. Część wystawiennicza będzie trwać kilka godzin i zachęcamy partnerów do jak najefektywniejszego wykorzystania tego czasu. Z naszej obserwacji chociażby z ubiegłorocznej edycji wynika, że ¾ osób po części oficjalnej już wyjechało. Integracja jest miłym dodatkiem do festiwalu, ale w naszej opinii najbardziej liczy się część merytoryczna i wystawiennicza. To, jak będzie przebiegać spotkanie, jest efektem długich rozmów z naszymi klientami, producentami, ponieważ chcemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby branży.
A dlaczego warto wziąć udział w spotkaniu? Powiedzcie proszę, jakie są korzyści dla uczestników, a jakie dla partnerów.
Maciej Król: Z pespektywy wystawcy, jeśli ktoś wie, że branża gastronomiczna jest branżą specjalistów i chce pokazać się jako ekspert, to nasz festiwal jest idealnym miejscem, żeby to zrobić. W gastronomii za każdą dobrą ofertą musi stać specjalista. Dla producentów najważniejsze jest to, że uczestnikami spotkania w Zakopanem, nie będą przypadkowe osoby. W wydarzeniu weźmie udział 400 osób z branży, które będą zainteresowane biznesem i konkretną ofertą – uszytą na miarę dla ich restauracji czy hotelu.
Paweł Kaczmarek: Z kolei z perspektywy uczestnika myślę, że każdy, kto chce śledzić bieżące trendy w gastronomii i poszukuje inspiracji, powinien przyjechać na Festiwal Kuchni Międzynarodowej. Powinien wyjechać z restauracji i oderwać się od codzienności, oczyścić głowę, złapać oddech. Nasza branża jest mocno relacyjna i właśnie te relacje, kontakt z innymi, najbardziej inspirują, pobudzają kreatywność. Ponadto, aby poznać produkt, usługę, czy innowacyjne rozwiązanie, nie musimy zapraszać kilku przedstawicieli do naszego obiektu, ponieważ tutaj, w jednym miejscu, do naszej dyspozycji będą firmy ze swoimi najlepszymi ofertami. Możemy poznać, spróbować i wybrać idealne rozwiązania dla siebie i naszych gości.
Co poradzilibyście wystawcom, którzy mają zamiar wziąć udział w festiwalu. Jak powinni się przygotować?
Paweł Kaczmarek: Zachęcam partnerów do live cookingu, aby mogli częstować uczestników festiwalu daniami, w których użyli swoich produktów. Świetną opcją byłoby również wspólne gotowanie z gośćmi, czyli wystawca przygotuje specjalne stanowisko do gotowania. Uczestnik może sam sprawdzić, jak przygotować dany produkt. Podpowiadam również, aby producenci zgłosili swojego przedstawiciela do udziału w debacie na scenie w roli eksperta. Partnerzy festiwalu mają też możliwość promocji w social mediach na naszych profilach i grupach gastronomicznych, których jesteśmy administratorem oraz na profilach szefów kuchni i partnerów medialnych. Wydarzenie będzie bardzo mocno promowane w mediach społecznościowych.
Maciej Król: Każdy z producentów, oprócz uczestnictwa w debacie, o czym wspomniał Paweł, ma również okazję do udzielenia krótkiego wywiadu w transmisji na żywo. Podczas festiwalu będę odwiedzał każde stanowisko, aby porozmawiać na temat danych rozwiązań i produktów. To od producenta zależy o to, o co go zapytam. Jeśli są pewni tego, co chcą wypromować w tym momencie, to będą mieli taką możliwość. Ponadto, gorąco zachęcam do przygotowania specjalnej oferty na dzień festiwalu. To świetnie się u nas sprawdza i pokazuje, że firma jest tutaj dla klienta, aby budować z nim relację. Wierzymy w to, że jeśli uczestnik jest na takim spotkaniu, to będzie chciał zawierać jakieś biznesy. Jeśli jest dobre wydarzenie branżowe, to ten biznes wydarzy się przy okazji.
Program wydarzenia: https://bit.ly/3lMZVDW
Bilety: https://bit.ly/40FGxaw
Fot.: Unilever Food Solutions