...

Aktualności

23. Konferencja MADE FOR Restaurant. NEW RULES vol.2 AUTOMATYZACJA

23. Konferencja MADE FOR Restaurant. NEW RULES vol.2 AUTOMATYZACJA

Stajemy do walki: MASZYNY kontra ROMANTYZM, budując restaurację Nowego Świata opartą na AUTOMATYZACJI i zapraszając do tego dzieła najlepszych polskich gastronomów. MADE FOR RESTAURANT odbędzie się 19 listopada br. w ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals.

Znamy program

Nie będzie głaskania po głowie, nie będzie zapewniania, że jakoś się ułoży. Odważnie stajemy do konfrontacji z technologią i sztuczną inteligencją, które wdzierają się do każdej branży, także do gastronomii. Czy się tego chce, czy nie. Jak wykorzystać reguły Nowego Świata dla zysku i ułatwienia sobie pracy –  jednocześnie nie tracąc romantyzmu, który przyciąga gości do naszych knajp?

Widzimy się 19 listopada br. w Andersia Hotel & SPA w Poznaniu. Startujemy o godz. 11.30. A od godz. 21:00 relaksujemy się na After Party w City Park Poznań: CUCINA 88, Whisky Bar 88.

Program konferencji znajdziecie TU (https://tiny.pl/qrjngtvx).

Co w programie konferencji, od godz. 11.30 do północy we wtorek 19 listopada?

Podczas debat, warsztatów, degustacji i spektaklu kulinarnego odważnie i szczerze rozliczymy się z rzeczywistością, która romantyczną restaurację zmienia w futurystyczną maszynę opartą na AUTOMATYZACJI. Czyli co dokładnie?

Przedstawimy wnioski z nowego Raportu FOR  i ARC Rynek i Opinia, uważnie podsumowującego polską gastro-branżę w 2024 roku i prognozującego jej przyszłość; przepytaliśmy 1000 gości i wielu restauratorów.

Podamy dania zaprojektowane przez sztuczną inteligencję – spektakl kulinarny w wykonaniu 7 szefów kuchni i 4 barmanów, którzy zmierzą się z przepisami wygenerowanymi przez AI, z pomocą wybitnej food stylistki Oli Gerlach i przy muzyce dopracowanej przez Natalię Kmieciak, DJ-kę, blogerkę kulinarną i fotografkę;

Uporządkujemy gastro-biznes na nowych warunkach, skupiając się na jego precyzji, policzalności i powtarzalności oraz przedstawimy holistyczne podejście do zarządzania procesami w gastronomii;

Pokażemy, jak restauratorzy i ich załoga mogą ułatwić sobie pracę i życie, kończąc z hipokryzją “tradycyjnej kuchni bez półproduktów” i udowodnimy, że pot, krew i łzy nie muszą być krzyżem dobrego szefa kuchni, a nowoczesność to nie obciach, tylko inteligentna droga na skróty;

Ze szczególną uwagą przyjrzymy się tematowi franczyzy, czyli możliwości skalowania biznesu;

Zanurkujemy w temacie sztucznej inteligencji w gastro, pytając, czy technologia jest przekleństwem czy ratunkiem dla branży?

– Przekroczymy granice m.in. polskie,  wrócimy do wątków zagranicznych i poszukamy inspiracji na rynkach, które przodują w zastosowaniu technologii: w kuchni, w menu, na sali, w procesie zdobywania i obsługi gości oraz automatyzacji zamówień – a pytać o to będziemy wybitnych gości, m.in. restauratora Artura Jarczyńskiego i specjalistę od innowacji – Willema Fijtena, członka zarządu AVIKO.

Rozprawimy się z mitem “gastronomii romantycznej”, bez wstydu i skrępowania rozmawiając o prowadzeniu restauracji wyłącznie dla zysku.

A na koniec zabalujemy na After Party w niezwykłej przestrzeni City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88.

 Prowadzenie restauracji jest biznesem romantycznym z perspektywy budowania relacji międzyludzkich i tworzenia nowych doświadczeń smakowych, ale już mało romantycznym w kontekście umiejętności przetrwania na rynku. Ten romantyczny biznes może funkcjonować tylko dzięki nieromantycznym rozwiązaniom. Po mojej wizycie w Chicago na targach National Restaurant Association Show 2024, gdzie pojechałam na zaproszenie pana Artura Jarczyńskiego, zauważyłam, że w Polsce mówi się z dumą o prowadzeniu restauracji przede wszystkim z pasji i dla pasji – w Stanach natomiast biznes ten jest prowadzony dla biznesu. Czyli, nazywając rzeczy po imieniu, dla zysku. A co w obecnych czasach jest wytrychem, który otwiera drzwi do sukcesu i pieniędzy? W MADE FOR RESTAURANT znamy odpowiedź. To AUTOMATYZACJA – mówi Agnieszka Małkiewicz, inicjatorka wydarzenia i prezeska agencji FOR SOLUTIONS.

Na scenie pojawią się także TOP RESTAURATORZY 2024 w kategorii Open to Technology&Digital, którzy zostali wybrani przez jury wybitnych ekspertów branży. Ich nazwiska usłyszymy ze sceny podczas wieczornej gali finałowej, a nagrody wręczy im m.in. krytyk kulinarny Maciej Nowak. Następnie Ziemowit Majewski, dyrektor City Park Poznań wraz ze swoim zespołem, zaprosi uczestników do swoich restauracji: Cucina 88 i Whisky Bar 88.

SCENA: akrobacje biznesowe i technologiczne

Tym razem gościć nas będzie miasto Poznań, a dokładnie ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals, którego dyrektor Przemysław Konieczyński słynie z otwartości i umiejętności budowania relacji.

– Relacje międzyludzkie są kluczowym elementem sukcesu w branży hotelarsko-gastronomicznej. To one budują lojalność Gości i tworzą pozytywną atmosferę, która jest fundamentem w tworzeniu biznesu usług. Inwestowanie w rozwój umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych pracowników przekłada się bezpośrednio na wzrost satysfakcji naszych Gości, co jest niezbędne dla długoterminowego sukcesu każdego przedsiębiorstwa gastronomicznego – tak tłumaczy swoją filozofię zarządzania dyrektor hotelu Przemysław Konieczyński.

Kto siedzi w branży, ten wie, że Poznań  jest miastem słynącym w Polsce ze świetnego tempa rozwoju, także na rynku gastronomicznym.

– Dziś Poznań to miasto chętnie odwiedzane przez turystów, w tym turystów kulinarnych. Znaczna ich liczba to goście z zagranicy. Gastronomiczna renoma i rozpoznawalność to efekt konsekwentnej pracy szefów kuchni i restauratorów. Jej ukoronowaniem i nowym kulinarnym otwarciem stała się obecność przewodnika Michelin w Poznaniu. Turyści z zagranicy dostrzegli w wyróżnieniach mocny argument do odwiedzenia miasta, a przy tej okazji w naturalny sposób odkrywają ofertę kulinarną miejsc nieujętych w zestawieniu czerwonego przewodnika. Myślę, że największym wyróżnikiem Poznania jest właśnie dbałość o to, aby każdy z gości chciał wracać do poznańskich restauracji, niezależnie od tego czy jest mieszkańcem czy turystą – przekonuje Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Konferencję otworzy panel, który przedstawi najnowszy Raport MADE FOR RESTAURANT i ARC Rynek i Opinia. O obecnych realiach rynku gastro, jego technologicznej dynamice i trendach na kolejny rok z Agatą Tkaczyk (ARC) porozmawiają m.in. krytyk kulinarny Maciej Nowak, Joanna Sobczyk, prezeska Winterhalter i Olga Hinc z Nespresso.

– Z nutą goryczy przyznaję, że wielu restauratorów wciąż obawia się korzystać z nowych technologii, postrzegając je głównie jako koszt, a nie inwestycję. Tymczasem nowoczesne rozwiązania nie tylko poprawiają efektywność, ale także przynoszą wymierne i policzalne oszczędności w dłuższym okresie. Z mojego punktu widzenia, oswajanie się z technologią i korzystanie z jej dobrodziejstw to po prostu opłacalna strategia, która pozwala na lepsze zarządzanie zasobami i jakością pracy – komentuje Marcin Wajda, Winterhalter.

Nie ma ryzyka nie ma zabawy – to domena wielu restauratorów. I nie bez kozery, bo gastronomia to biznes dla odważnych. Z drugiej strony – spora jest różnica między odwagą a brawurą. Jak skalować biznes w modelu franczyzy, czyli skutecznej i pewnej strategii wzrostu? Na to pytanie odpowie ze sceny Monika Ferreira, ekspertka w dziedzinie strategicznego doradztwa franczyzowego i marketingowego – wraz ze swoimi gośćmi.

Dziś, przy rosnących kosztach prowadzenia działalności i brakach w wykwalifikowanej kadrze, w gastro na wagę złota są produkty i usługi, które zmniejszają wydatki i niwelują braki w zespole. W Chefs Culinar klient w jednym miejscu zrobi kompletne zaopatrzenie dla swojego lokalu – nie tracąc czasu na szukanie towaru oraz jego dowóz. Dostarczymy wszystko „pod drzwi” ściśle według złożonego zamówienia i o określonym czasie. Do tego dajemy wsparcie merytoryczne i praktyczne. W tej kwestii do dyspozycji są zawsze nasi Regionalni Doradcy Kulinarni, którzy pomogą w doborze produktów, szkoleniach czy układaniu kart menu według najnowszych trendów – mówi Marek Sobkowiak, Chefs Culinar.

Na brzmienie słowa „technologia” znakomitej części restauratorów i restauratorek jeży się włos na głowie. Na ile ten lęk jest uzasadniony, a na ile wynika z niewiedzy? Czy technologia jest przekleństwem dla gastro? Co restaurator musi wiedzieć, żeby nie odstawać od rynku? – z tymi pytaniami skonfrontujemy się na scenie w panelu prowadzonym przez Fryderyka Szydłowskiego (Embargo), a jego ekspertami będą: Tomasz Zieliński (Kura Warzyw), Łukasz Kuźma (Chleboteka), Agata Polityło (Wolt), Aleksander Majchrzak (Wealthon) i Gaweł Czajka (Cały Gaweł).

–  Wdrożone innowacje automatyzacji i robotyzacji w kuchni wpływają pozytywnie na środowisko. Przyczyniają się do zmniejszenia marnotrawienia żywności oraz zużycia energii i wody. Wykorzystanie technologii w procesach kuchennych pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie surowców oraz minimalizowanie strat, co przekłada się na oszczędności finansowe i redukcję negatywnego wpływu na środowisko. Automatyzacja i robotyzacja procesów kuchennych, wykorzystanie robotów kuchennych, zmniejsza ryzyko błędów i kontaminacji żywności, przyczyniając się do podniesienia standardów higieny. Dzięki temu kucharze mogą skupić się na innych aspektach pracy, takich jak twórcze komponowanie dań czy zarządzanie kuchnią – przekonuje Ziemowit Majewski z City Park Poznań.

SCENA: Przekroczymy granice

Trudno prowadzić restaurację w odizolowaniu, nie patrząc na trendy i rozwój zachodniej gastronomii.

Doznania kulinarne są jednym z ważniejszych celów przyjazdów turystów zagranicznych, a ponadto głównym motywem wielu kampanii oraz działań promocyjnych POT, która poprzez nawiązanie współpracy ze słynnym Przewodnikiem Michelin i wyróżnienie prawie 80 restauracji z 4 polskich regionów otworzyła nowy rozdział rodzimej turystyki gastronomicznej. Efekty kampanii prowadzonych przez POT pokazuje rosnąca pozycja naszego kraju jako destynacji idealnej dla Foodies – wyjaśnia Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

A ponieważ nic tak nie inspiruje, jak podróże kulinarne – na kulinarną przejażdżkę do innego świata gastro, w znacznej mierze dużo bardziej scyfryzowanego i nastawionego na czysty zysk, zabierze nas Artur Jarczyński (m.in. Der Elefant, Otto Pompieri, Podwale 25 Piwna Kompania, U Szwejka, Bazyliszek, Jeff’s), zdając relację ze swojej wizyty w Stanach na National Restaurant Association.

Pozostając w klimatach zachodniej technologii, debatę ze sceny o Niekonwencjonalnej automatyzacji w kuchni: Trzech nowościach MUST HAVE i trzech, na które warto się przygotować, poprowadzi szef kuchni Nico Jahnke, entuzjasta nowych technologii w kuchniach profesjonalnych, od 2022 roku związany z RATIONAL. W rozmowie dołączy do niego między innymi Wojciech Ćmikiewicz zarządzający w Polsce sprzedażą kultowego już Thermomix® – urządzenia, które zrewolucjonizowało polskie domowe i profesjonalne kuchnie.

To nie koniec wyjątkowych gości w naszej sekcji zagranicznej. O sztucznej inteligencji w projektowaniu restauracyjnego menu opowie Willem Fijten (AVIKO), a gastro-influecerka Edita Kaite (86 tys. obserwujących na Instagramie), która rozsławiła polską kuchnię na litewskim internecie, oceni social media polskich restauracji w rozmowie z dziennikarzem Codziennypoznan.pl, Piotrem Szulcem. Z kolei temat “Gastronomia POP, a gastronomia BLICHTR – która z nich rządzi na świecie?”, rozwałkuje na scenie duet wybitnych ekspertów: Piotr Gładczak z Wrocławskich Podróży Kulinarnych oraz Arkadiusz Bober, Private Chef, który jeździ po świecie przygotowując luksusowe kolacje na zamówienie.

Panelem zamykającym konferencję – tuż przed wielkim finałem i rozdaniem nagród dla TOP RESTAURATORÓW – będzie wyjątkowe spotkanie najlepszych szefów kuchni i restauratorów, których menu docenili światowi krytycy. O tym, czy nagrody kulinarne są przekleństwem – czy jednak ukoronowaniem sukcesu restauracji, i o tym, jak sobie radzić z ich presją, porozmawiają właściciele miejsc: Marcin Zawadzki z warszawskiej restauracji Nuta,  Artur Skotarczyk z poznańskiej restauracji Muga i Hubert Cygan z restauracji Giewont (Zakopane). Rozmowę poprowadzi Tomasz Deniziak z Nespresso.

FOR DATING: liderzy branży tworzą nowe reguły

Tym razem FOR DATINGOWE dyskusje warsztatowe przy okrągłych stołach, czyli jeden z najważniejszych punktów programu konferencji MFR, skupią się wokół pytania: Jak ułatwić prowadzenie restauracji dzięki technologii? Każdy z dziesięciu stołów prowadzony przez znakomitego lidera branży wypracuje instrukcje, które później zostaną zaprezentowane na scenie. Wśród liderów m.in.: Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Marek Cynowki (Rebel Tang), Jarosław Pankowski (Wealthon), Marek Sobkowiak (Chefs Culinar), Kuba Tepper (Kim Chi Ken). Więcej nazwisk wkrótce.

KULINARNE SHOW: Maszyny kontra Romantyzm

Częścią artystyczną konferencji będzie spektakl kulinarny Maszyny kontra Romantyzm – doświadczenie, które angażuje wszystkie zmysły. Show będzie odbywać się jednocześnie na jednym, długim stole, a jego kreatorami od początku do końca są uznani szefowie kuchni i barmani z różnych części Polski. Będą musieli stworzyć danie na podstawie przepisu, który zaproponowała im sztuczna inteligencja. Na etapie pomysłów wspierać ich będzie Ola Gerlach, designerka i food stylistka, dzięki której w trakcie spektaklu zobaczymy unikalny sposób zaprezentowania menu: obrazem bez słów.

Pora pogodzić się z tym, że żyjemy w czasach, w których automatyzacja, sztuczna inteligencja, wszystkie ułatwiacze życia, są związane z wykorzystaniem technologii. Ale zdradzę Wam pewien sekret. Nic nie zastąpi człowieka, jego duszy, działania prosto z serca! To jest właśnie siła romantyzmu – tak zapowiada kulinarny spektakl Ola Gerlach.

W trakcie show wystąpią Ernest Jagodziński (Nestle Waters), Sławomir Miotk (Aviko), Bogumił Przybylak (CUCINA 88), Dawid Ankowski (Fromażeria), Rafał Soroczyński (Chefs Culinar), Artur Szwadzki (BlowUp Hall), Kacper Jakubiak (Hotel Navigator w Zbąszyniu). Muzykę do poszczególnych performance’ów kulinarnych dobierać będzie Natalia Kmieciak, DJ-ka, blogerka kulinarna (Smaki Warte Poznania) i fotografka, dopełniając smak i obraz dźwiękami, tworząc w sumie pełnię doświadczenia kulinarno-artystycznego.

Barmański profesjonalny pairing zaprezentują: Maciej Żabierek (Hotel Andersia), Damian Deptuła (Nestle Waters), Adam Sobolewski (Dash Poznań) i Artur Klimczak (Cucina 88, Whisky Bar 88).

DEGUSTACJE

Zanim jednak my zaprosimy Was na show, na pyszny lunch, czyli kuchnię pełną dobrej energii, zaprosi nas wszystkich Tomasz Popiałkiewicz, szef kuchni w ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, współgospodarz wydarzenia.

Poza spektaklem kulinarnym, konferencja przepleciona będzie innowacyjnymi degustacjami odkrywającymi na nowo oliwę północy jaką jest olej rzepakowy. Do tej części programu wprowadzi Ewa Myśliwiec z Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju a degustacjami zajmą się Adam Adamczak (Concordia) i Marcin Pielin. Degustacje sfinansowały Fundusze Promocji. Z kolei pyszne finger foody, czyli degustację powitalną, zawdzięczamy Bunge, właścicielowi marki Kruszwica. Ze sceny zaproszą na nią Katarzyna Noga i Wojciech Harapkiewicz.

Natomiast o projektowaniu nowoczesnego menu roślinnego opowie ze sceny Anna Orzech (Manna 68/Gdańsk, Manna 2/Warszawa) w rozmowie z Magdaleną Kunc (Chefs Culinar).

Wątek znanego od stuleci duetu idealnego: kawioru i szampana, ale w nowej, łamiącej stereotypy odsłonie przedstawi w trakcie warsztatów „Produkt premium w restauracji: kawior i szampan vs. trendy w profesjonalnej gastronomii” Antonius Caviar i Winkolekcja. Do tematu wprowadzi Agata Łakomiak-Winnicka z Antonius Caviar.

WYKŁADY I WARSZTATY: czyli praktyczna wiedza pod palcem

O części wykładów i warsztatów wspomnieliśmy już wcześniej, ale to wciąż nie wszystko! Otwierającą konferencję rozmowę o kondycji branży uzupełni warsztat Bartłomieja Małkiewicza z Kancelarii prof. Marka Wierzbowskiego – Bartłomiej w jasnych punktach przedstawi nowelizacje i innowacje prawne obecnego roku.

Ponieważ Polacy z roku na rok coraz chętniej piją wino, restauratorzy są zachłanni wiedzy jak dobrze sprzedawać ten najszlachetniejszy z trunków. O tym w trakcie wykładu: „Złote trio: technologia, ludzie, wino” opowie Piotr Kamecki (Winkolekcja), wiceprezes na Europę w Association de la Sommellerie Internationale.

Jak sztuczna inteligencja zmieni gastro? Czyli zderzenie z historią rodem z „Black Mirror” – a może jednak nie? To brawurowo wyjaśni ze sceny Marcin Łukasiewicz z drinks2cash.com. Z kolei Aneta Kowalska (Safe Plate, Sensoryka), pożegna koszmar spełniania zasad HACCP i da wskazówki, jak robić to z automatu.

Warsztat łamiący dotychczasowe wyobrażenie o mediach społecznościowych poprowadzi najlepsza znana nam ekspertka od social-mediowego wizerunku restauracji w tym kraju, czyli Agnieszka Borek (Fika). To koniec Social Mediów jakie znacie. Co dalej?

Od notesu do automatyzacji – co bardziej opłaca się w zarządzaniu rezerwacjami: tradycyjne metody czy nowoczesne technologie? No, właśnie, co? Na to pytanie odpowie w trakcie warsztatu Mariusz Piórkowski z MójStolik.pl.

Automatyzacja systemów rezerwacji w restauracjach nie jest już przyszłością, lecz teraźniejszością, która daje wyraźną przewagę nad konkurencją, korzystającą z zeszytu i ołówka. Tradycyjna metoda to przepis na stratę cennego czasu oraz klientów, którzy oczekują szybkiej i wygodnej obsługi. Dlatego restauratorzy, którzy są nastawieni na sukces, doceniają rozwiązania systemu MojStolik.pl. Jako jedyni gwarantujemy pełną automatyzację w czasie rzeczywistym, co daje możliwość błyskawicznego zarządzania rezerwacjami. Dzięki temu restauracje wreszcie mogą doskonale planować i optymalizować swoją pracę, co w krótkim czasie przekłada się na lepszą obsługę gości i wyższe zyski. Automatyzacja systemów rezerwacji jest więc koniecznością w dzisiejszym świecie gastronomii – mówi Mariusz Piórkowski, współzałożyciel platformy i aplikacji do rezerwacji MojStolik.pl.

Udział i rejestracja

Udział w konferencji, kulinarnym spektaklu, degustacjach i wieczornym after party w City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88  jest bezpłatny dla restauratorów i pracowników gastronomii po wcześniejszej rejestracji. Ilość miejsc ograniczona!

Dla producentów, sprzedawców, dostawców produktów i usług dla branży horeca oraz pozostałych przedstawicieli rynku gastronomicznego bilety wstępu kosztują 800 zł za udział w wydarzeniu on-line oraz 1500 zł za wydarzenie stacjonarne. Akredytacje dla mediów: [email protected].

Wszyscy zarejestrowani na konferencję uczestnicy otrzymują dostęp do materiałów i nagrań z wydarzenia.

Konferencja hybrydowa MADE FOR Restaurant, edycja NEW RULES: AUTOMATYZACJA, wtorek, 23 kwietnia, godz. 11.30-20, Andersia Hotel Poznań.

After Party: godz. 21:00-00:00, City Park Poznań: CUCINA 88, Whisky Bar 88

Rejestracja, akredytacje i szczegółowy program wydarzenia:

https://forsolutions.pl/madeforrestaurant-poznan-2024/

Partnerzy wydarzenia

Organizatorem jest FOR Solutions: https://forsolutions.pl/

FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży Food & HORECA. FOR śledzi i opisuje trendy branżowe, tworzy rankingi, analizy i badania rynkowe, które pomagają rozwijać się polskiej gastronomii, opracowuje strategie marketingowe i komunikacyjne, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje trwałe, biznesowe więzi. Łącząc te wszystkie kierunki swojej działalności, agencja tworzy od lat ogólnopolskie i darmowa dla restauratorów oraz ich pracowników konferencje MADE FOR Restaurant – cykl biznesowych spotkań, który wpisał się już na stałe w kalendarz jako miejsce do wymiany wiedzy, doświadczeń i tworzenia pogłębionych relacji w środowisku polskiej gastronomii.

Partnerem jest: Miasto Poznań

Organizacyjnie wspiera nas: ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals

Partnerem After Party jest: City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88

Strategicznie wspierają nas: Winterhalter Polska, Chefs Culinar Polska, PSPO – Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, MojStolik.pl

Biznesowo wspierają nas: Aviko HoReCa Polska, Cheman, Chopin Vodka, Antonius Caviar, Nestle Waters, Nespresso, Rational, Polska Organizacja Turystyczna, Drinks2cash.com, Winkolekcja Wine & Spirits Group, FIKA, Wolt, Rebeltang, firma Bunge, właściciel marki Kruszwica, Wealthon, Vorwerk Polska/Thermomix®, Safe Plate

Komunikacyjnie wspierają nas: FORBES, Wrocławska Organizacja Turystyczna, Restaurant Management, Raport Restauratora, Smazymy.com, MAGAZYN “RESTAURACJA”, MAGAZYN “HOTELARZ”, Food Service i FOODSERVICE24.pl, Przegląd Gastronomiczny, Szef Kuchni Magazyn, Poradnik Restauratora, PAPAJA.PL, FOOD&FRIENDS, GastroWiedza.pl, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Convention Bureau Wrocław, LOT Metropolia Lublin, Śląska Organizacja Turystyczna, Szlak Kulinarny Śląskie Smaki

Za dekoracje florystyczne odpowiada: Meredith Design

Źródło: For Solutions

23. Konferencja MADE FOR Restaurant. NEW RULES vol.2 AUTOMATYZACJA

23. Konferencja MADE FOR Restaurant. NEW RULES vol.2 AUTOMATYZACJA

Stajemy do walki: MASZYNY kontra ROMANTYZM, budując restaurację Nowego Świata opartą na AUTOMATYZACJI i zapraszając do tego dzieła najlepszych polskich gastronomów. MADE FOR RESTAURANT odbędzie się 19 listopada br. w ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals.

Znamy program

Nie będzie głaskania po głowie, nie będzie zapewniania, że jakoś się ułoży. Odważnie stajemy do konfrontacji z technologią i sztuczną inteligencją, które wdzierają się do każdej branży, także do gastronomii. Czy się tego chce, czy nie. Jak wykorzystać reguły Nowego Świata dla zysku i ułatwienia sobie pracy –  jednocześnie nie tracąc romantyzmu, który przyciąga gości do naszych knajp?

Widzimy się 19 listopada br. w Andersia Hotel & SPA w Poznaniu. Startujemy o godz. 11.30. A od godz. 21:00 relaksujemy się na After Party w City Park Poznań: CUCINA 88, Whisky Bar 88.

Program konferencji znajdziecie TU (https://tiny.pl/qrjngtvx).

Co w programie konferencji, od godz. 11.30 do północy we wtorek 19 listopada?

Podczas debat, warsztatów, degustacji i spektaklu kulinarnego odważnie i szczerze rozliczymy się z rzeczywistością, która romantyczną restaurację zmienia w futurystyczną maszynę opartą na AUTOMATYZACJI. Czyli co dokładnie?

Przedstawimy wnioski z nowego Raportu FOR  i ARC Rynek i Opinia, uważnie podsumowującego polską gastro-branżę w 2024 roku i prognozującego jej przyszłość; przepytaliśmy 1000 gości i wielu restauratorów.

Podamy dania zaprojektowane przez sztuczną inteligencję – spektakl kulinarny w wykonaniu 7 szefów kuchni i 4 barmanów, którzy zmierzą się z przepisami wygenerowanymi przez AI, z pomocą wybitnej food stylistki Oli Gerlach i przy muzyce dopracowanej przez Natalię Kmieciak, DJ-kę, blogerkę kulinarną i fotografkę;

Uporządkujemy gastro-biznes na nowych warunkach, skupiając się na jego precyzji, policzalności i powtarzalności oraz przedstawimy holistyczne podejście do zarządzania procesami w gastronomii;

Pokażemy, jak restauratorzy i ich załoga mogą ułatwić sobie pracę i życie, kończąc z hipokryzją “tradycyjnej kuchni bez półproduktów” i udowodnimy, że pot, krew i łzy nie muszą być krzyżem dobrego szefa kuchni, a nowoczesność to nie obciach, tylko inteligentna droga na skróty;

Ze szczególną uwagą przyjrzymy się tematowi franczyzy, czyli możliwości skalowania biznesu;

Zanurkujemy w temacie sztucznej inteligencji w gastro, pytając, czy technologia jest przekleństwem czy ratunkiem dla branży?

– Przekroczymy granice m.in. polskie,  wrócimy do wątków zagranicznych i poszukamy inspiracji na rynkach, które przodują w zastosowaniu technologii: w kuchni, w menu, na sali, w procesie zdobywania i obsługi gości oraz automatyzacji zamówień – a pytać o to będziemy wybitnych gości, m.in. restauratora Artura Jarczyńskiego i specjalistę od innowacji – Willema Fijtena, członka zarządu AVIKO.

Rozprawimy się z mitem “gastronomii romantycznej”, bez wstydu i skrępowania rozmawiając o prowadzeniu restauracji wyłącznie dla zysku.

A na koniec zabalujemy na After Party w niezwykłej przestrzeni City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88.

 Prowadzenie restauracji jest biznesem romantycznym z perspektywy budowania relacji międzyludzkich i tworzenia nowych doświadczeń smakowych, ale już mało romantycznym w kontekście umiejętności przetrwania na rynku. Ten romantyczny biznes może funkcjonować tylko dzięki nieromantycznym rozwiązaniom. Po mojej wizycie w Chicago na targach National Restaurant Association Show 2024, gdzie pojechałam na zaproszenie pana Artura Jarczyńskiego, zauważyłam, że w Polsce mówi się z dumą o prowadzeniu restauracji przede wszystkim z pasji i dla pasji – w Stanach natomiast biznes ten jest prowadzony dla biznesu. Czyli, nazywając rzeczy po imieniu, dla zysku. A co w obecnych czasach jest wytrychem, który otwiera drzwi do sukcesu i pieniędzy? W MADE FOR RESTAURANT znamy odpowiedź. To AUTOMATYZACJA – mówi Agnieszka Małkiewicz, inicjatorka wydarzenia i prezeska agencji FOR SOLUTIONS.

Na scenie pojawią się także TOP RESTAURATORZY 2024 w kategorii Open to Technology&Digital, którzy zostali wybrani przez jury wybitnych ekspertów branży. Ich nazwiska usłyszymy ze sceny podczas wieczornej gali finałowej, a nagrody wręczy im m.in. krytyk kulinarny Maciej Nowak. Następnie Ziemowit Majewski, dyrektor City Park Poznań wraz ze swoim zespołem, zaprosi uczestników do swoich restauracji: Cucina 88 i Whisky Bar 88.

SCENA: akrobacje biznesowe i technologiczne

Tym razem gościć nas będzie miasto Poznań, a dokładnie ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals, którego dyrektor Przemysław Konieczyński słynie z otwartości i umiejętności budowania relacji.

– Relacje międzyludzkie są kluczowym elementem sukcesu w branży hotelarsko-gastronomicznej. To one budują lojalność Gości i tworzą pozytywną atmosferę, która jest fundamentem w tworzeniu biznesu usług. Inwestowanie w rozwój umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych pracowników przekłada się bezpośrednio na wzrost satysfakcji naszych Gości, co jest niezbędne dla długoterminowego sukcesu każdego przedsiębiorstwa gastronomicznego – tak tłumaczy swoją filozofię zarządzania dyrektor hotelu Przemysław Konieczyński.

Kto siedzi w branży, ten wie, że Poznań  jest miastem słynącym w Polsce ze świetnego tempa rozwoju, także na rynku gastronomicznym.

– Dziś Poznań to miasto chętnie odwiedzane przez turystów, w tym turystów kulinarnych. Znaczna ich liczba to goście z zagranicy. Gastronomiczna renoma i rozpoznawalność to efekt konsekwentnej pracy szefów kuchni i restauratorów. Jej ukoronowaniem i nowym kulinarnym otwarciem stała się obecność przewodnika Michelin w Poznaniu. Turyści z zagranicy dostrzegli w wyróżnieniach mocny argument do odwiedzenia miasta, a przy tej okazji w naturalny sposób odkrywają ofertę kulinarną miejsc nieujętych w zestawieniu czerwonego przewodnika. Myślę, że największym wyróżnikiem Poznania jest właśnie dbałość o to, aby każdy z gości chciał wracać do poznańskich restauracji, niezależnie od tego czy jest mieszkańcem czy turystą – przekonuje Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Konferencję otworzy panel, który przedstawi najnowszy Raport MADE FOR RESTAURANT i ARC Rynek i Opinia. O obecnych realiach rynku gastro, jego technologicznej dynamice i trendach na kolejny rok z Agatą Tkaczyk (ARC) porozmawiają m.in. krytyk kulinarny Maciej Nowak, Joanna Sobczyk, prezeska Winterhalter i Olga Hinc z Nespresso.

– Z nutą goryczy przyznaję, że wielu restauratorów wciąż obawia się korzystać z nowych technologii, postrzegając je głównie jako koszt, a nie inwestycję. Tymczasem nowoczesne rozwiązania nie tylko poprawiają efektywność, ale także przynoszą wymierne i policzalne oszczędności w dłuższym okresie. Z mojego punktu widzenia, oswajanie się z technologią i korzystanie z jej dobrodziejstw to po prostu opłacalna strategia, która pozwala na lepsze zarządzanie zasobami i jakością pracy – komentuje Marcin Wajda, Winterhalter.

Nie ma ryzyka nie ma zabawy – to domena wielu restauratorów. I nie bez kozery, bo gastronomia to biznes dla odważnych. Z drugiej strony – spora jest różnica między odwagą a brawurą. Jak skalować biznes w modelu franczyzy, czyli skutecznej i pewnej strategii wzrostu? Na to pytanie odpowie ze sceny Monika Ferreira, ekspertka w dziedzinie strategicznego doradztwa franczyzowego i marketingowego – wraz ze swoimi gośćmi.

Dziś, przy rosnących kosztach prowadzenia działalności i brakach w wykwalifikowanej kadrze, w gastro na wagę złota są produkty i usługi, które zmniejszają wydatki i niwelują braki w zespole. W Chefs Culinar klient w jednym miejscu zrobi kompletne zaopatrzenie dla swojego lokalu – nie tracąc czasu na szukanie towaru oraz jego dowóz. Dostarczymy wszystko „pod drzwi” ściśle według złożonego zamówienia i o określonym czasie. Do tego dajemy wsparcie merytoryczne i praktyczne. W tej kwestii do dyspozycji są zawsze nasi Regionalni Doradcy Kulinarni, którzy pomogą w doborze produktów, szkoleniach czy układaniu kart menu według najnowszych trendów – mówi Marek Sobkowiak, Chefs Culinar.

Na brzmienie słowa „technologia” znakomitej części restauratorów i restauratorek jeży się włos na głowie. Na ile ten lęk jest uzasadniony, a na ile wynika z niewiedzy? Czy technologia jest przekleństwem dla gastro? Co restaurator musi wiedzieć, żeby nie odstawać od rynku? – z tymi pytaniami skonfrontujemy się na scenie w panelu prowadzonym przez Fryderyka Szydłowskiego (Embargo), a jego ekspertami będą: Tomasz Zieliński (Kura Warzyw), Łukasz Kuźma (Chleboteka), Agata Polityło (Wolt), Aleksander Majchrzak (Wealthon) i Gaweł Czajka (Cały Gaweł).

–  Wdrożone innowacje automatyzacji i robotyzacji w kuchni wpływają pozytywnie na środowisko. Przyczyniają się do zmniejszenia marnotrawienia żywności oraz zużycia energii i wody. Wykorzystanie technologii w procesach kuchennych pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie surowców oraz minimalizowanie strat, co przekłada się na oszczędności finansowe i redukcję negatywnego wpływu na środowisko. Automatyzacja i robotyzacja procesów kuchennych, wykorzystanie robotów kuchennych, zmniejsza ryzyko błędów i kontaminacji żywności, przyczyniając się do podniesienia standardów higieny. Dzięki temu kucharze mogą skupić się na innych aspektach pracy, takich jak twórcze komponowanie dań czy zarządzanie kuchnią – przekonuje Ziemowit Majewski z City Park Poznań.

SCENA: Przekroczymy granice

Trudno prowadzić restaurację w odizolowaniu, nie patrząc na trendy i rozwój zachodniej gastronomii.

Doznania kulinarne są jednym z ważniejszych celów przyjazdów turystów zagranicznych, a ponadto głównym motywem wielu kampanii oraz działań promocyjnych POT, która poprzez nawiązanie współpracy ze słynnym Przewodnikiem Michelin i wyróżnienie prawie 80 restauracji z 4 polskich regionów otworzyła nowy rozdział rodzimej turystyki gastronomicznej. Efekty kampanii prowadzonych przez POT pokazuje rosnąca pozycja naszego kraju jako destynacji idealnej dla Foodies – wyjaśnia Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

A ponieważ nic tak nie inspiruje, jak podróże kulinarne – na kulinarną przejażdżkę do innego świata gastro, w znacznej mierze dużo bardziej scyfryzowanego i nastawionego na czysty zysk, zabierze nas Artur Jarczyński (m.in. Der Elefant, Otto Pompieri, Podwale 25 Piwna Kompania, U Szwejka, Bazyliszek, Jeff’s), zdając relację ze swojej wizyty w Stanach na National Restaurant Association.

Pozostając w klimatach zachodniej technologii, debatę ze sceny o Niekonwencjonalnej automatyzacji w kuchni: Trzech nowościach MUST HAVE i trzech, na które warto się przygotować, poprowadzi szef kuchni Nico Jahnke, entuzjasta nowych technologii w kuchniach profesjonalnych, od 2022 roku związany z RATIONAL. W rozmowie dołączy do niego między innymi Wojciech Ćmikiewicz zarządzający w Polsce sprzedażą kultowego już Thermomix® – urządzenia, które zrewolucjonizowało polskie domowe i profesjonalne kuchnie.

To nie koniec wyjątkowych gości w naszej sekcji zagranicznej. O sztucznej inteligencji w projektowaniu restauracyjnego menu opowie Willem Fijten (AVIKO), a gastro-influecerka Edita Kaite (86 tys. obserwujących na Instagramie), która rozsławiła polską kuchnię na litewskim internecie, oceni social media polskich restauracji w rozmowie z dziennikarzem Codziennypoznan.pl, Piotrem Szulcem. Z kolei temat “Gastronomia POP, a gastronomia BLICHTR – która z nich rządzi na świecie?”, rozwałkuje na scenie duet wybitnych ekspertów: Piotr Gładczak z Wrocławskich Podróży Kulinarnych oraz Arkadiusz Bober, Private Chef, który jeździ po świecie przygotowując luksusowe kolacje na zamówienie.

Panelem zamykającym konferencję – tuż przed wielkim finałem i rozdaniem nagród dla TOP RESTAURATORÓW – będzie wyjątkowe spotkanie najlepszych szefów kuchni i restauratorów, których menu docenili światowi krytycy. O tym, czy nagrody kulinarne są przekleństwem – czy jednak ukoronowaniem sukcesu restauracji, i o tym, jak sobie radzić z ich presją, porozmawiają właściciele miejsc: Marcin Zawadzki z warszawskiej restauracji Nuta,  Artur Skotarczyk z poznańskiej restauracji Muga i Hubert Cygan z restauracji Giewont (Zakopane). Rozmowę poprowadzi Tomasz Deniziak z Nespresso.

FOR DATING: liderzy branży tworzą nowe reguły

Tym razem FOR DATINGOWE dyskusje warsztatowe przy okrągłych stołach, czyli jeden z najważniejszych punktów programu konferencji MFR, skupią się wokół pytania: Jak ułatwić prowadzenie restauracji dzięki technologii? Każdy z dziesięciu stołów prowadzony przez znakomitego lidera branży wypracuje instrukcje, które później zostaną zaprezentowane na scenie. Wśród liderów m.in.: Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Marek Cynowki (Rebel Tang), Jarosław Pankowski (Wealthon), Marek Sobkowiak (Chefs Culinar), Kuba Tepper (Kim Chi Ken). Więcej nazwisk wkrótce.

KULINARNE SHOW: Maszyny kontra Romantyzm

Częścią artystyczną konferencji będzie spektakl kulinarny Maszyny kontra Romantyzm – doświadczenie, które angażuje wszystkie zmysły. Show będzie odbywać się jednocześnie na jednym, długim stole, a jego kreatorami od początku do końca są uznani szefowie kuchni i barmani z różnych części Polski. Będą musieli stworzyć danie na podstawie przepisu, który zaproponowała im sztuczna inteligencja. Na etapie pomysłów wspierać ich będzie Ola Gerlach, designerka i food stylistka, dzięki której w trakcie spektaklu zobaczymy unikalny sposób zaprezentowania menu: obrazem bez słów.

Pora pogodzić się z tym, że żyjemy w czasach, w których automatyzacja, sztuczna inteligencja, wszystkie ułatwiacze życia, są związane z wykorzystaniem technologii. Ale zdradzę Wam pewien sekret. Nic nie zastąpi człowieka, jego duszy, działania prosto z serca! To jest właśnie siła romantyzmu – tak zapowiada kulinarny spektakl Ola Gerlach.

W trakcie show wystąpią Ernest Jagodziński (Nestle Waters), Sławomir Miotk (Aviko), Bogumił Przybylak (CUCINA 88), Dawid Ankowski (Fromażeria), Rafał Soroczyński (Chefs Culinar), Artur Szwadzki (BlowUp Hall), Kacper Jakubiak (Hotel Navigator w Zbąszyniu). Muzykę do poszczególnych performance’ów kulinarnych dobierać będzie Natalia Kmieciak, DJ-ka, blogerka kulinarna (Smaki Warte Poznania) i fotografka, dopełniając smak i obraz dźwiękami, tworząc w sumie pełnię doświadczenia kulinarno-artystycznego.

Barmański profesjonalny pairing zaprezentują: Maciej Żabierek (Hotel Andersia), Damian Deptuła (Nestle Waters), Adam Sobolewski (Dash Poznań) i Artur Klimczak (Cucina 88, Whisky Bar 88).

DEGUSTACJE

Zanim jednak my zaprosimy Was na show, na pyszny lunch, czyli kuchnię pełną dobrej energii, zaprosi nas wszystkich Tomasz Popiałkiewicz, szef kuchni w ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, współgospodarz wydarzenia.

Poza spektaklem kulinarnym, konferencja przepleciona będzie innowacyjnymi degustacjami odkrywającymi na nowo oliwę północy jaką jest olej rzepakowy. Do tej części programu wprowadzi Ewa Myśliwiec z Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju a degustacjami zajmą się Adam Adamczak (Concordia) i Marcin Pielin. Degustacje sfinansowały Fundusze Promocji. Z kolei pyszne finger foody, czyli degustację powitalną, zawdzięczamy Bunge, właścicielowi marki Kruszwica. Ze sceny zaproszą na nią Katarzyna Noga i Wojciech Harapkiewicz.

Natomiast o projektowaniu nowoczesnego menu roślinnego opowie ze sceny Anna Orzech (Manna 68/Gdańsk, Manna 2/Warszawa) w rozmowie z Magdaleną Kunc (Chefs Culinar).

Wątek znanego od stuleci duetu idealnego: kawioru i szampana, ale w nowej, łamiącej stereotypy odsłonie przedstawi w trakcie warsztatów „Produkt premium w restauracji: kawior i szampan vs. trendy w profesjonalnej gastronomii” Antonius Caviar i Winkolekcja. Do tematu wprowadzi Agata Łakomiak-Winnicka z Antonius Caviar.

WYKŁADY I WARSZTATY: czyli praktyczna wiedza pod palcem

O części wykładów i warsztatów wspomnieliśmy już wcześniej, ale to wciąż nie wszystko! Otwierającą konferencję rozmowę o kondycji branży uzupełni warsztat Bartłomieja Małkiewicza z Kancelarii prof. Marka Wierzbowskiego – Bartłomiej w jasnych punktach przedstawi nowelizacje i innowacje prawne obecnego roku.

Ponieważ Polacy z roku na rok coraz chętniej piją wino, restauratorzy są zachłanni wiedzy jak dobrze sprzedawać ten najszlachetniejszy z trunków. O tym w trakcie wykładu: „Złote trio: technologia, ludzie, wino” opowie Piotr Kamecki (Winkolekcja), wiceprezes na Europę w Association de la Sommellerie Internationale.

Jak sztuczna inteligencja zmieni gastro? Czyli zderzenie z historią rodem z „Black Mirror” – a może jednak nie? To brawurowo wyjaśni ze sceny Marcin Łukasiewicz z drinks2cash.com. Z kolei Aneta Kowalska (Safe Plate, Sensoryka), pożegna koszmar spełniania zasad HACCP i da wskazówki, jak robić to z automatu.

Warsztat łamiący dotychczasowe wyobrażenie o mediach społecznościowych poprowadzi najlepsza znana nam ekspertka od social-mediowego wizerunku restauracji w tym kraju, czyli Agnieszka Borek (Fika). To koniec Social Mediów jakie znacie. Co dalej?

Od notesu do automatyzacji – co bardziej opłaca się w zarządzaniu rezerwacjami: tradycyjne metody czy nowoczesne technologie? No, właśnie, co? Na to pytanie odpowie w trakcie warsztatu Mariusz Piórkowski z MójStolik.pl.

Automatyzacja systemów rezerwacji w restauracjach nie jest już przyszłością, lecz teraźniejszością, która daje wyraźną przewagę nad konkurencją, korzystającą z zeszytu i ołówka. Tradycyjna metoda to przepis na stratę cennego czasu oraz klientów, którzy oczekują szybkiej i wygodnej obsługi. Dlatego restauratorzy, którzy są nastawieni na sukces, doceniają rozwiązania systemu MojStolik.pl. Jako jedyni gwarantujemy pełną automatyzację w czasie rzeczywistym, co daje możliwość błyskawicznego zarządzania rezerwacjami. Dzięki temu restauracje wreszcie mogą doskonale planować i optymalizować swoją pracę, co w krótkim czasie przekłada się na lepszą obsługę gości i wyższe zyski. Automatyzacja systemów rezerwacji jest więc koniecznością w dzisiejszym świecie gastronomii – mówi Mariusz Piórkowski, współzałożyciel platformy i aplikacji do rezerwacji MojStolik.pl.

Udział i rejestracja

Udział w konferencji, kulinarnym spektaklu, degustacjach i wieczornym after party w City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88  jest bezpłatny dla restauratorów i pracowników gastronomii po wcześniejszej rejestracji. Ilość miejsc ograniczona!

Dla producentów, sprzedawców, dostawców produktów i usług dla branży horeca oraz pozostałych przedstawicieli rynku gastronomicznego bilety wstępu kosztują 800 zł za udział w wydarzeniu on-line oraz 1500 zł za wydarzenie stacjonarne. Akredytacje dla mediów: [email protected].

Wszyscy zarejestrowani na konferencję uczestnicy otrzymują dostęp do materiałów i nagrań z wydarzenia.

Konferencja hybrydowa MADE FOR Restaurant, edycja NEW RULES: AUTOMATYZACJA, wtorek, 23 kwietnia, godz. 11.30-20, Andersia Hotel Poznań.

After Party: godz. 21:00-00:00, City Park Poznań: CUCINA 88, Whisky Bar 88

Rejestracja, akredytacje i szczegółowy program wydarzenia:

https://forsolutions.pl/madeforrestaurant-poznan-2024/

Partnerzy wydarzenia

Organizatorem jest FOR Solutions: https://forsolutions.pl/

FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży Food & HORECA. FOR śledzi i opisuje trendy branżowe, tworzy rankingi, analizy i badania rynkowe, które pomagają rozwijać się polskiej gastronomii, opracowuje strategie marketingowe i komunikacyjne, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje trwałe, biznesowe więzi. Łącząc te wszystkie kierunki swojej działalności, agencja tworzy od lat ogólnopolskie i darmowa dla restauratorów oraz ich pracowników konferencje MADE FOR Restaurant – cykl biznesowych spotkań, który wpisał się już na stałe w kalendarz jako miejsce do wymiany wiedzy, doświadczeń i tworzenia pogłębionych relacji w środowisku polskiej gastronomii.

Partnerem jest: Miasto Poznań

Organizacyjnie wspiera nas: ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals

Partnerem After Party jest: City Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88

Strategicznie wspierają nas: Winterhalter Polska, Chefs Culinar Polska, PSPO – Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, MojStolik.pl

Biznesowo wspierają nas: Aviko HoReCa Polska, Cheman, Chopin Vodka, Antonius Caviar, Nestle Waters, Nespresso, Rational, Polska Organizacja Turystyczna, Drinks2cash.com, Winkolekcja Wine & Spirits Group, FIKA, Wolt, Rebeltang, firma Bunge, właściciel marki Kruszwica, Wealthon, Vorwerk Polska/Thermomix®, Safe Plate

Komunikacyjnie wspierają nas: FORBES, Wrocławska Organizacja Turystyczna, Restaurant Management, Raport Restauratora, Smazymy.com, MAGAZYN “RESTAURACJA”, MAGAZYN “HOTELARZ”, Food Service i FOODSERVICE24.pl, Przegląd Gastronomiczny, Szef Kuchni Magazyn, Poradnik Restauratora, PAPAJA.PL, FOOD&FRIENDS, GastroWiedza.pl, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Convention Bureau Wrocław, LOT Metropolia Lublin, Śląska Organizacja Turystyczna, Szlak Kulinarny Śląskie Smaki

Za dekoracje florystyczne odpowiada: Meredith Design

Źródło: For Solutions

Udostępnij!

Może zainteresują Ciebie

Gęsina na Św. Marcina. Kolacja degustacyjna w restauracji FOUR

20. edycja Master Chef 4 Dogs w Poznaniu. Szefowie kuchni gotują dla bezdomniaków!

7. edycja Konkursu Kulinarnego “Czas na rybę!” za nami

Jerzy Pasikowski przewodniczącym jury III Mistrzostw Polski w Dziczyźnie!

Stwory morskie Wojciecha Harapkiewicza. Szkolenie dla profesjonalistów

RATIONAL zaprasza do Kołobrzegu na Giełdę Gastronomiczną Klimatex

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.